یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 16:17

کد خبر 472519

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 15:50:00


«اسپیس‌ایکس» چهل و ششمین ماموریت مداری امسال را انجام داد


ایسنا/یک موشک «فالکون ۹» با پرتاب ۲۳ ماهواره «استارلینک» به مدار پایین زمین، چهل و ششمین ماموریت مداری سال را برای شرکت «اسپیس‌ایکس» انجام داد.

 شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) روز ششم مه گروه دیگری از ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک»(Starlink) خود را پرتاب کرد و چهل و ششمین ماموریت مداری سال را برای خود رقم زد.

به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) در ساعت ۲:۱۴ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» در فلوریدا بلند شد و ۲۳ ماهواره استارلینک را به مدار پایین زمین برد.

اولین مرحله فالکون ۹ حدود هشت دقیقه بعد طبق برنامه به زمین بازگشت و روی سکوی شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این پانزدهمین پرتاب و فرود برای اولین مرحله فالکون ۹ بود.

«اسپیس‌ایکس» چهل و ششمین ماموریت مداری امسال را انجام داد

در همین حال، مرحله بالایی فالکون ۹ به حرکت خود به سمت مدار پایین زمین ادامه داد تا ۲۳ ماهواره استارلینک را حدود ۶۵ دقیقه پس از بلند شدن مستقر کند.

این ماموریت، چهل و ششمین پرتاب مداری سال برای اسپیس‌ایکس و سی و یکمین پرتاب سال ۲۰۲۴ برای ساخت شبکه ماهواره‌ای پهن‌باند استارلینک بود. این شبکه ماهواره‌ای در حال حاضر از بیش از ۵۸۰۰ ماهواره کاربردی تشکیل شده است و در آینده نیز به رشد خود ادامه خواهد داد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط