یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 18:28

کد خبر 472543

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 16:07:47


هواشناسی اردبیل هشدار نارنجی صادر کرد


ایرنا/ اداره کل هواشناسی استان اردبیل ضمن اعلام هشدار نارنجی از احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها طی امروز و فردا خبر داد.

بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی فعالی است که طی روزهای اخیر استان را تحت تأثیر خود قرار داده است.
بر اساس این گزارش این وضعیت جوی تا فردا (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) ادامه داشته و آسمان استان طی مدت مذکور نیمه ابری تا ابری توأم با وزش تندباد موقتی و گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه خود از احتمال بارش تگرگ، اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی کرده است.
طبق این اطلاعیه از روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و ناپایداری‌ها عموماً با توجه به شرایط فصلی و محلی و به شکل پراکنده در بخش‌هایی از مرکز و جنوب استان رخ خواهد داد.
گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل حاکی است: امروز (سه شنبه ۱۸ اردیبهشت) دمای هوا نسبت به روز گذشته کاهش محسوسی خواهد داشت و طی دور روز آینده دمای هوا تغییرات قابل توجهی را تجربه نخواهد داشت اما از روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) دمای هوا روندی افزایشی به خود می‌گیرد.
روز گذشته کمال الدین میرجعفریان، معاون استاندار اردبیل بر لزوم اطلاع‌رسانی به موقع به کشاورزان و زارعان در پی هشدارهای روزهای اخیر اداره کل هواشناسی خبر داده بود.
حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم از آماده‌باش نجاتگران در پی بارش شدید باران و هشدارهای هواشناسی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و در صورت بروز حادثه با شماره تماس ندای امداد، ۱۱۲ تماس حاصل کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط