جمعه 30 شهریور 1403 - 21:06

کد خبر 47275

شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 22:00:00


به گفته اطرافیانم غرور ندارم!


خراسان/ پسری 19 ساله هستم. دوست ندارم فردی از من ناراحت باشد و به همین دلیل از همه عذرخواهی می کنم. به گفته اطرافیانم من هیچ غروری ندارم. خودم هم از این حالت خسته شدم. تا حدودی هم به دیگران وابسته می شوم.

پاسخ مشاور

با سلام خدمت شما دوست عزیز. با توجه به توضیحات شما در پیامک تان می توان نتیجه گرفت که به احتمال زیاد شما فردی هستید که اعتماد به نفس کافی ندارید و اجازه می دهید دیگران در تصمیمات مهم زندگی تان دخالت کنند و به جای شما تصمیم بگیرند. افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند، رفتار هایی انجام می دهند که تا جای ممکن دیگران را راضی نگه دارند و رفتار یا گفتاری نداشته باشند که واکنش منفی دیگران را در پی داشته باشد.

اول مشکلات شخصیت تان را بیابید

با توجه به توضیح شما در این زمینه که به دیگران وابسته می شوید، ممکن است شما دارای شخصیت وابسته باشید. در این گونه موارد هم که فردی شخصیت وابسته دارد، رفتار های مورد علاقه دیگران را انجام می دهد و رفتاری مطیعانه دارد. افراد وابسته نسبت به رفتار های بد و ناشایست دیگران اعتراض نمی کنند چون نمی خواهند شخص مقابل را ناراحت کنند یا می ترسند که با اعتراض به او، تنها بمانند. حتما برای تشخیص بهتر و صحیح تر مشکلات شخصیتی تان به مشاور و روانشناس مراجعه کنید تا بتوانید کمک بیشتری دریافت کنید.

راهکار هایی برای بهتر شدن شرایط تان با این حال می توانید نکاتی را که در ادامه مطرح می شود برای بهتر شدن شرایط تان به کار ببرید.

1-بیان احساسات به طور قاطعانه در این باره با شخص مورد نظر و طرف مقابل تان درباره احساس تان نسبت به ایشان یا رفتارشان صحبت کنید. لازم است زمان صحبت با دیگران تماس چشمی داشته باشید و به طرف مقابل نگاه کنید. همچنین از کلمه «من» در جملات تان استفاده کنید تا اعتماد به نفس تان تقویت شود.

2-سعی کنید رفتار شخص مقابل را توصیف کنید یکی از راهکار هایی که راحت تر بتوانید به رفتار های ناراحت کننده دیگران، خرده بگیرید این است که رفتار های او را توصیف کنید. این کار باعث می شود شخص مقابل کمتر احساسات منفی را تجربه کند و در مقابل شما جبهه نگیرد.

3-از دیگران انتظارات بیجا نداشته باشید از دیگران انتظار نداشته باشید خواسته های شما را بدانند یا بتوانند آن ها را حدس بزنند. شما خودتان باید انتظارات و خواسته های خود را به دیگران و در موقعیت های مناسب بیان کنید. بنابراین خواسته ها و انتظارات خود را شفاف و واضح بیان کنید و بعد از برآورده شدن انتظارات تان از دیگران تشکر کنید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط