یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19:30

کد خبر 472759

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 20:20:00


پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد


فارس/یک پایگاه آمریکایی به نقل از منابع مطلع ادعا کرده دولت جو بایدن ارسال محموله‌های حاوی دو نوع از بمب‌های هدایت‌شوند ساخت بوئینگ به اسرائیل را معلق کرده است.
 
پایگاه پولیتیکو با گزارش این خبر به نقل از یک مقام آمریکایی و ۶ منبع مطلع دیگر مدعی شد که هدف از این اقدام ارسال پیام سیاسی به رژیم اسرائیل بوده است.
۶ منبع از جمله منابعی در کنگره آمریکا به پولیتیکو گفته‌اند واشنگتن هنوز با فروش «مهمات تهاجم مستقیم مشترک» و «بمب‌های کوچک‌قُطر» به رژیم اسرائیل موافقت نکرده است. «مهمات تهاجم مستقیم مشترک» ابزارهایی برای تبدیل بمب‌های گرانشی غیرهدایت‌شونده به بمب‌های هدایت‌شونده هستند. یک مقام دولت آمریکا گفت با آنکه دولت جو بایدن هنوز به طور رسمی فروش احتمالی این تسلیحات به اسرائیل را لغو نکرده اما با عدم انجام اقدامات لازم برای پیشبرد فروش آن قصد ارسال پیامی سیاسی به اسرائیل دارد.رسانه آمریکایی مدعی شده که این نخستین بار از زمان آغاز جنگ غزه است که دولت بایدن فروش احتمالی سلاح به اسرائیل را به تأخیر انداخته است. آمریکا از زمان آغاز جنگ در غزه اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و به طرق مختلف از جمله از طریق ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اقدامات جنگی رژیم مستقر در تل‌آویو کمک کرده است. دولت بایدن علی‌رغم آنکه به شدت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته ترجیح داده به حمایت‌های خود از اسرائیل ادامه دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط