یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 21:43

کد خبر 473357

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 12:09:00


تغییر بخشدار نیمبلوک خراسان جنوبی در پی وقوع سیل


ایرنا/ فرماندار قاینات گفت: در بارندگی‌های اخیر خسارات زیادی به روستاهای بخش نیمبلوک وارد شد در حالی که بخشدار در محل خدمت حضور نداشت به همین دلیل نسبت به عزل او اقدام شد.

محمد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایان هفته گذشته هواشناسی خراسان جنوبی هشدار نارنجی صادر کرد و بارش‌های رگباری و پراکنده منجر به وقوع روان آب و سیلاب در شهرستان قاینات شد.
وی گفت: با صدور هشدارهای هواشناسی، همه دستگاه‌های خدمات رسان آماده باش بودند و به مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ابلاغ شد که در محل خدمت حضور داشته باشند و بحران را مدیریت کنند.
فرماندار قاینات اضافه کرد: سیلاب خسارات زیادی به روستاهای بخش نیمبلوک به ویژه روستای کرغند وارد کرد در نتیجه تصمیم گرفتیم ستاد مدیریت بحران شهرستان را با حضور مسئولان در این روستا برگزار کنیم.
وی گفت: بخشدار نیمبلوک بی توجه به هشدارها و خسارات سیلاب در محل خدمت خود حضور نداشت و به خارج از استان رفته بود لذا تصمیم به عزل این مسئول گرفتیم و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری با حفظ سمت به عنوان سرپرست بخشداری نیمبلوک معرفی شد.
محمدی بیان کرد: بخش نیمبلوک ۲۴ روستای دارای دهیاری دارد که در بارندگی‌های اخیر خسارات زیادی به زیرساخت‌ها، مزارع، باغات و راه‌های برخی از این روستاها به خصوص روستای کرغند وارد شد.

 

وی از خسارت سنگین به ۱۶ قنات مهم و کلیدی این شهرستان که جمعیت زیادی را پوشش می‌دهند، خبر داد و گفت: یکی از دلایل خسارت، بندهای بالادست قنوات است که برخی از آنها مجوز و استحکام کافی نداشتند.
فرماندار قاینات برآورد اولیه خسارات سیل به بخش کشاورزی شهرستان قاینات را ۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: حجم بارندگی زیاد بخشی از مزارع زعفران، گندم و باغات پسته منطقه را تخریب کرد.
وی گفت: سیلاب به راه‌های روستایی و عشایری خسارت زد و منجر به قطع ارتباط برخی روستاها شد که نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
محمدی بیان کرد: در حوزه معابر روستایی ۴۰ میلیارد ریال خسارت و در حوزه آبرسانی فقط در یک نقطه یعنی روستای کرغند ۲۰ میلیارد ریال خسارت به تصفیه‌خانه فاضلاب وارد شد.
سامانه بارشی اخیر از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا اوایل هفته جاری خراسان جنوبی را فرا گرفت که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌های خوسف، نهبندان و قاینات شدت بیشتری داشت و خساراتی بر جای گذاشت.
قاینات دارای سه بخش مرکزی، سده و نیمبلوک است و شهر قاین مرکز شهرستان در ۱۱۰ کیلومتری شمال بیرجند قرار دارد.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط