یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 23:49

کد خبر 473471

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 14:00:00


سال گذشته، چند هزار تن شیر در کردستان تولید شد؟


ایرنا/ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۵۵ هزار تن شیر سال گذشته توسط دامداران استان تولید شد.

محمد بیانی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بازدید از واحدهای دام و طیور شهرستان مریوان با اشاره به اینکه حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی اعم از سبک و سنگین در استان کردستان موجود است، اظهار کرد: ۳۲ هزار تن گوشت قرمز و ۲۵۵ هزار تن شیر تولیدات دامداران استان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزون‌ بر ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در راستای کمک به دامداران بین واحدهای دامی استان توزیع شد، اضافه کرد: این میزان سبوس یارانه‌ای به طور سیستمی و از طریق سامانه توزیع سبوس گندم به تشکل‌های دامی، کارخانجات خوراک‌دام و واحدهای صنعتی دامپروری اختصاص داده شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در استان کردستان با دارا بودن ۷۷۰ واحد مرغداری، میزان ۹۷ هزار تن گوشت مرغ در سال ۱۴۰۲ تولید شده است که بخشی از آن به سایر استان های کشور صادر شده است.

بیانی یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان افزایش ظرفیت تولید گوشت اعم از قرمز و سفید، شیر و تخم مرغ در استان و سپس ایجاد زمینه صادرات آن است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط