دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 01:06

کد خبر 473537

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 13:29:57


افزایش دما با خروج سامانه بارشی از آذربایجان غربی


ایرنا/ رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج سامانه بارشی از منطقه، به تدریج دمای هوا در آذربایجان غربی افزایش پیدا می‌کند.

اردلان محمدپور، رئیس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: فعالیت امواج ناپایدار جوی تا فردا در این منطقه به صورت افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق تداوم دارد و با خروج آن علاوه بر پایداری هوا، دما نیز به طور میانگین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.
وی در خصوص بارش های آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته نیز اضافه کرد: در این مدت بیشترین بارش استان در شاهین‌دژ ۲۰.۴ میلی‌متر ثبت شد و بارش‌ها در سردشت ۹.۷ میلی‌متر، تکاب ۹.۲ میلی‌متر، سلماس ۸.۱ میلی‌متر، بوکان هشت میلی‌متر، اشنویه ۶.۱ میلی‌متر، پیرانشهر ۵.۳ میلی‌متر، مهاباد ۵.۲ میلی‌متر و نقده ۴.۷ میلی‌متر بود.
رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و ارومیه با حداقل دمای ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین شهرهای آذربایجان‌ غربی بود، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هفت و ۱۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.
وی با اشاره به نقش مهم بارش باران در این فصل به‌ویژه در بخش کشاورزی و مراتع افزود: بارش‌ها در نیمه دوم اردیبهشت ماه که بسیاری از مزارع گندم و جو و کلزا در این منطقه در مرحله گل‌دهی قرار دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آبیاری مزارع آبی را نیز یک الی ۲ مرحله آبیاری را به تأخیر می‌اندازد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط