دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 00:42

کد خبر 473643

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 14:34:29


رشد ۳۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در فروردین ۱۴۰۳


خبرگزاری بازار/بر اساس آمار و اطلاعات سازمان امور مالیاتی در فروردین ماه امسال بالغ بر ۵۶ هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان) رشد داشته است.

از مجموع درآمدهای مالیاتی یک‌ماهه امسال، ۳۱ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان (معادل ۵۶ درصد) از محل مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی با ۱۸ هزار و ۷۷۳ میلیارد تومان، مالیات بر درآمدها با ۱۱ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان و مالیات بر ثروت با یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان است.
همچنین بیش از ۲۴ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان (معادل ۴۴ درصد) از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد.
در یک ماهه سال ۱۴۰۳، سهم مالیات مشاغل ۶ درصد از کل وصولی در حدود یک هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان و سهم مالیات کارکنان بخش خصوصی و عمومی ۱۰ درصد از کل وصولی، حدود ۹ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان است
بر اساس گزارش عملکرد سازمان مالیاتی در فروردین ماه امسال، ۹۴۸ میلیارد تومان مالیات از شرکت‌های صادرکننده مواد خام و نیمه‌خام وصول شده است.
همچنین بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از رسیدگی قطعی پرونده‌های مودیان مالیات بر ارزش افزوده و ۱۸۶ میلیارد تومان از محل عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور در فروردین ماه امسال وصول شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط