یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 22:18

کد خبر 473673

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 14:52:47


قرارداد ساخت ۱۶ مدرسه جدید در مازندران امضا شد


ایرنا/ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۶ مدرسه جدید با ۹۳ کلاس درس طی امضای تفاهمنامه سه‌جانبه بین نوسازی مدارس، استانداری مازندران و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در این استان ساخته می‌شود که هشت هزار و ۸۰۰ متر مربع به فضای آموزشی این استان اضافه می‌کند.

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دیدار با استاندار مازندران اظهار کرد: دولت سیزدهم اقدامات گسترده‌ای را برای نوسازی مدارس و ساخت مدارس جدید انجام داد که به تحولی در مدرسه‌سازی طی سه سال اخیر منجر شده است.
وی افزود: امروز تفاهمنامه‌ای با حضور استاندار مازندران به امضا رسید که پیرو آن ۱۶ مدرسه جدید در تنکابن، بندپی غربی بابل، بهشهر، چالوس، درویش‌خیل آمل، حیدرکلا بابل، بهنمیر، تاشکوه نور، ساری، عباس‌آباد، قائمشهر، گلوگاه، لتینگان نوشهر، استلک سوادکوه، کیاسر و دیوکلای جویبار ساخته می‌شود.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این طرح با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی اجرا می‌شود که ۵۰ درصد از اعتبارات ملی و ۵۰ درصد هم از اعتبارات استانی تامین می‌شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب این طرح قرار است ۴۳ مدرسه با حدود ۲۰۰ کلاس درس در مازندران ساخته شود که در حال حاضر گام نخست آن به مرحله امضای قرارداد رسیده و پس از ساخت و بهره‌برداری این ۱۶ مدرسه، فاز دوم آغاز خواهد شد.
خان‌محمدی با اشاره به ظرفیت مولدسازی برای تامین اعتبار تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره اظهار کرد: استفاده از ظرفیت قانونی مولدسازی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره مدرسه‌سازی و ساخت مدارس جدید در مازندران باید مورد توجه قرار بگیرد که با توجه به اشراف استاندار مازندران بر این طرح و نقشی که در به جریان افتادن قانون مولدسازی داشتند بستر برای بهره‌گیری از این قانون در مازندران بیش از گذشته فراهم است.
وی افزود: سهم استان مازندران از اعتبارات استانی چندان قابل توجه نیست و امیدواریم که با توجه ویژه مسئولان استان به این حوزه شاهد افزایش اعتبارات استانی برای مدرسه‌سازی و نوسازی مدارس باشیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: با توجه به حضور دکتر نوری در راس مدیریت مازندران امیدواریم که توجه به تکمیل طرح‌های آموزش و پرورش و مدرسه‌سازی در این استان افزایش یابد و شاهد افزایش سرعت اجرای طرح‌ها باشیم.
حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور حضور در همایش تکریم معلمان مازندران به این استان سفر کرد. بازدید از طرح بزرگ آموزشی خرماکلا در قائمشهر و دیدار با استاندار و تعدادی از مسئولان استان نیز از برنامه‌های معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط