دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 02:53

کد خبر 474171

پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 00:22:41


سرویس‌های اشتراکی PS Plus و Game Pass هیچ نشانه‌ای از رشد نشان نمی‌دهند


گیم فا/ در ابتدای نسل، Sony با فشار قابل توجهی از سوی Microsoft رو‌به‌رو شد و از آن انتظار می‌رفت، تا بازی‌های فرست پارتی خود را روز عرضه بر روی سرویس اشتراکی‌اش قرار دهد. گذشت زمان، مشخص کرده که شاید ژاپنی‌ها با عدم پیروی از چنین رویه‌ای، تصمیم عاقلانه‌ای گرفته باشند.
  
شرکت Sony، سرویس PS Plus خود را گسترش داده، اما مشخصا با اینکه بازی‌های فرست پارتی را همانند Microsoft، در روز عرضه روی سرویس اشتراکی قرار دهد، مخالف است. به نظر می‌رسد که تعطیلی دو استودیوی Tango Gameworks و Arkane Austin، موضع سونی را تایید می‌کند.

در آوریل گذشته، مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، تحلیلگر گروه آماری Circana، اعلام کرد که هزینه بازیکنان در آمریکا، برای اشتراک‌های بازی‌های ویدیویی در پلتفرم‌هایی غیر از موبایل، با کاهش روبه‌رو شده است و تنها افزایشی ۲ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. این روند همچنان ادامه دارد و هزینه‌های مربوط به سرویس اشتراکی غیر موبایلی در ماه مارس سال جاری، تنها افزایشی یک درصدی را نسبت به آوریل ۲۰۲۳ نشان می‌دهد.

در واقع، دو سرویس اشتراکی PS Plus و Xbox Game Pass، تحولی که پیش‌بینی می‌شد را در این صنعت ایجاد نکرده‌اند. درست است که درآمدی را برای دو کمپانی فراهم می‌کنند، ولی برای اینکه در آینده صنعت بازی‌های ویدیویی تاثیرگذار باشند، باید شاهد رشد بسیار بیشتری باشیم.

در گذشته، توجه بازیکنانی که مشتاق به تجربه چندین بازی‌ جدید در هر ماه بودند، به سرویس‌های اشتراکی جلب شده بود. هر چند، بیشتر خریداران مایل به خرید سالانه یک یا دو بازی و پایندی به بازی‌های رایگان مورد علاقه خود، همانند Fortnite یا Genshin Impact هستند. با توجه به اینکه انجام بازی‌ها، نسبت به تماشای سریال تلویزیونی یا گوش دادن به موسیقی، زمان بیشتری را می‌طلبد، تعجب‌آور نیست که شاهد رکود بازار سرویس‌های اشتراکی، در صنعت بازی‌های ویدیویی باشیم.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط