دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 20:48

کد خبر 475264

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 09:08:28


دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان آغاز شد


ایرنا/ دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از صبح روز جمعه در ۲ حوزه انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده همزمان با ۲۲ حوزه انتخابیه‌ کشور آغاز شد.

بیش از ۶۰۰ هزار نفر در استان در ۲ حوزه انتخابیه زنجان و طارم و همچنین خدابنده واجد شرایط برای حضور در پای صندوق‌های رای هستند که بیش از ۲ هزار نفر آنها را رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

۴۹۱ شعبه اخذ رأی شامل ۲۸۹ شعبه ثابت و ۲۰۲ شعبه سیار برای ۲ حوزه‌ انتخابیه در استان در نظر گرفته شده و سهم صندوق‌های شهری و روستایی در این انتخابات برابر است.

در حوزه انتخابیه زنجان – طارم ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق اخذ رای سیار پیش بینی شده است.

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این ۲ حوزه انتخابیه، قریب به ۱۰ هزار نفر عوامل اجرایی و افراد درگیر در انتخابات، روند اجرایی انتخابات را برعهده خواهند داشت.

انتخابات در این ۲ حوزه همانند دور قبل نیمه الکترونیکی است و تعداد و محل شعب هیچ تغییری نکرده است.

بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات، افراد شرکت کننده باید در همان حوزه انتخابیه که مرحله اول رای داده اند، ‌شرکت کنند، یا افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده اند می توانند در هر یک از حوزه های انتخابیه مورد نظر خود رای دهند.

رأی دهندگان می‌توانند با در دست داشتن یکی از پنج سند هویتی همچون شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت و ارائه یکی از این مدارک در شعب اخذ رأی نسبت به رأی‌گیری اقدام کنند.

استان زنجان در مجموع چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم استان در ۱۱ اسفند سال گذشته، سه منتخب به خانه ملت راه یافتند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با ۲ کرسی، مصطفی طاهری به عنوان نفر اول این حوزه با کسب ۴۶ هزار و ۵۶۸ رای راهی بهارستان شد و ۲ نفر بعدی یعنی نبی الله محمدی با کسب ۲۶ هزار و ۶۷۰ رای و محمد اسماعیلی با ۱۹ هزار و ۱۶۶ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

در حوزه انتخابیه خدابنده نیز رقابت تنگاتنگ برای کسب تنها کرسی نمایندگی این حوزه جریان داشت و در نهایت سعید رفیعی با ۱۷ هزار و ۳۶ رای و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۵۳۰ رای به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط