دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 19:14

کد خبر 475266

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 09:11:12


آغاز رای‌گیری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند


ایرنا/ فرایند اخذ رای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" آغاز شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز در ۱۵ استان کشور شامل ۲۲ حوزه انتخابیه، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می‌شود که یکی از آنها حوزه انتخابیه بیرجند شامل سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به خانه ملت راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقیمانده در دور دوم انتخابات مشخص خواهد شد.

استان خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است که هر کدام از این چهار حوزه انتخابیه یک کرسی نمایندگی دارد.

با اعلام نتایج رسمی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، منتخبان حوزه‌های انتخابیه "قاینات و زیرکوه"، "نهبندان و سربیشه" و "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه" مشخص شدند اما هیچ کدام از نامزدهای حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" نتوانستند حد نصاب آرا را کسب کنند و انتخابات در این حوزه به دور دوم کشیده شد.

۲ نامزد حوزه انتخابیه بیرجند که آرای بیشتری کسب کردند، به دور دوم رفتند و از ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رای گیری، فرصت تبلیغات داشتند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی، ۲۸۷ شعبه اخذ رای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط