دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 22:18

کد خبر 475357

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10:31:07


جزئیات یارانه ۲۸ همتی دولت سیزدهم در طرح فجرانه


برنا/ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم در سه مرحله طرح فجرانه که از هفدهم بهمن سال گذشته آغاز شده و فردا به پایان می‌رسد، ۲۸ همت یارانه اختصاص داد.
 
علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: سه برابر ۲۸ همت نیز توسط مردم برای خرید در طرح فجرانه هزینه شده است.طرح فجرانه از هفدهم بهمن آغاز شده و فردا به پایان می‌رسد و مشمولان تا فردا شب مهلت دارند مرحله سوم این یارانه را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح، مردم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن خرید کردند گفت: این طرح بزرگ‌ترین خرید مردم از ۱۱ قلم کالای اساسی در فروشگاه‌ها بوده است که با حمایت دولت سیزدهم رقم خورد.

وی ادامه داد: ۱۵۰ میلیون بسته غذایی از طریق این طرح توزیع و ۱۰۰ میلیون صورتحساب خرید صادر شد. میزان استقبال از این طرح کالابرگ ۷۵ درصد و استقبال دهک‌های اول تا سوم ۹۰ درصد بوده است که در طول اجرای طرح کالابرگ بی سابقه بوده است.

عسگریان تاکید کرد: دولت سیزدهم ۳۴۰ هزار میلیارد تومان در سال یارانه و کالابرگ پرداخت می‌کند که رقم قابل توجهی در حمایت از معیشت مردم است.

۴۷ شرکت تابعه وزارت کار بورسی می‌شود
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۱۰۳ شرکت در حوزه‌های مختلف زیر نظر این وزارتخانه هستند، گفت: از این تعداد ۴۷ شرکت بورسی نیستند که قرار است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وارد بازار سرمایه شوند.

وی گفت: ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه باعث شفافیت در صورت‌های مالی و عرضه کالا‌ها می‌شود. از مجموع کل شرکت‌های تابعه وزارت کار، ۶۱ شرکت پتروشیمی هستند.

پرداخت ۲۳۰ همت از بدهی دولت‌های قبل به صندوق تامین اجتماعی
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره اینکه صندوق تامین اجتماعی روی پای خود ایستاده است گفت: اکنون ضریب پشتیبانی صندوق تامین اجتماعی یک به چهار است و این صندوق ورشکسته نیست.

عسگریان اظهار داشت داشت: صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت‌های قبل طلب دارد که دولت سیزدهم در ۲ سال فعالیت خود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان را پرداخت کرده است. اکنون شاهد رشد و بهبود وضعیت تولید در شرکت‌های تابعه وزارت کار و صندوق تامین اجتماعی هستیم.




پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط