دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 23:09

کد خبر 475515

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 12:54:24


گوناگون/ عجیب‌ترین اتفاقات در مراسم حمل مشعل المپیک


ایسنا/ مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ وارد پاریس شد تا مراسم حمل مشعل توسط میزبان سی و سومین دوره المپیک برگزار شود. برگزاری مراسم حمل مشعل همیشه بدون حاشیه نبوده و در ادوار مختلف اتفاقاتی در این مراسم رخ داده است.

مشعل جعلی در المپیک ۱۹۵۶

در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن، یک دانشجوی جوان استرالیایی به نام بری لارکین، توانست همه را با یک مشعل خودساخته که در آن لباس سوزانده بود فریب دهد. لارکین زمانی که شروع به دویدن کرد، خود را در محاصره چندین موتورسیکلت پلیس دید و تماشاگران او را تا تالار شهر سیدنی همراهی کردند. در بالای پله ها، شهردار شهر مشعل را دریافت کرد. هنگامی که او می خواست سخنرانی خود را انجام دهد، متوجه جعلی بودن مشعل شد.

عجیب‌ترین اتفاقات در مراسم حمل مشعل المپیک

کشته شدن جگوار در المپیک ۲۰۱۶

یکی از مراحل حمل مشعل المپیک ۲۰۱۶ ریو، از جنگل آمازون بود. یک جگوار  از گونه ای در خطر انقراض، متاسفانه  از دست نگهبانان فرار کرد. به او چهار تیر حاوی مواد بیهوش کننده شلیک کردند که کارساز نبود، از این رو سربازان مجبور به شلیک به او شدند و این حیوان در نهایت کشته شد.

عجیب‌ترین اتفاقات در مراسم حمل مشعل المپیک

سوختن کبوترها در المپیک ۱۹۸۸

گاهی اوقات مراسم حمل مشعل یا روشن کردن مشعل اصلی بازی ها طبق برنامه پیش نمی رود. در المپیک ۱۹۸۸ سئول، ده‌ها کبوتر در لحظه روشن شدن  مشعل به آن نزدیک شدند و چندین کبوتر در مقابل چشمان ناباور تماشاگران سوختند.

عجیب‌ترین اتفاقات در مراسم حمل مشعل المپیک

مردم به دنبال خاموش کردن مشعل در المپیک ۲۰۰۰

در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی یک تماشاگر بدون هیچ انگیزه‌ای مشعل را از تام کارول ورزشکار موج سواری گرفت و سعی کرد آن را به بندر کیاما پرتاب کند. یک دانش آموز دبیرستانی نیز سعی کرد مشعل را  با یک کپسول آتش نشانی خاموش کند.

خاموش شدن مشعل در  المپیک ۲۰۱۲

در مراسم حمل مشعل المپیک ۲۰۱۲ دیوید فولت، ستاره بدمینتون پارالمپیک مشعل در اختیار داشت که مشعل در برابر ورزش باد مقاومت نکرد  و خاموش شد. از این رو مجبور شدند دوباره آن را روشن کنند.

عجیب‌ترین اتفاقات در مراسم حمل مشعل المپیک

بلایی که کرونا سر مراسم حمل مشعل المپیک ۲۰۲۰ آورد

 مراسم حمل مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد. مشعل پس از ورود به توکیو سفر خود را در ژاپن ادامه نداد و به مدت یک سال در موزه المپیک روشن ماند. در زمان انتقال مشعل به استادیوم نیز تعداد معدودی از تماشاگران که ماسک به صورت داشتند، شرکت کردند و از دست زدن برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا منع شدند.

عجیب‌ترین اتفاقات در مراسم حمل مشعل المپیک


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط