دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 23:09

کد خبر 475609

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 14:21:38


هفتمین پرواز فضایی تجاری ویرجین گلکتیک انجام می‌شود


آنا/ شرکت فضایی ویرجین گلکتیک قصد دارد هفتمین سفر فضایی خود را ماه آینده با حضور گردشگرانی از آمریکا و ایتالیا عملیاتی کند.
 

به نقل از اسپیس، شرکت ویرجین گلکتیک به تازگی اعلام کرده، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این شرکت فضایی ماه آینده ماموریت مداری خود را اجرا می‌کند.

ویرجین گلکتیک هشتم ماه ژوئن را برای هفتمین پرواز فضایی تجاری خود که یک سفر زیر مداری است انتخاب کرده و بدین ترتیب دومین پرواز فضایی ویرجین گلکتیک در سال جاری میلادی و دوازدهمین پرواز فضایی این شرکت رقم می‌خورد.

این شرکت از یک سیستم پرتاب هوایی استفاده می‌کند که از دو وسیله نقلیه هواپیمای حامل به نام (VMS Eve) «وی‌ام‌اس» و یک فضاپیمای زیر مداری به نام (VSS Unity) «وس‌یونیتی» تشکیل شده است.

به گفته ویرجین‌گلکتیک، هواپیمای وی‌ام‌اس به همراه فضاپیمای یونیتی که زیر بال‌هایش قرار دارد، از باند فرودگاه بلند می‌شود و فضاپیما را در ارتفاع حدود ۱۳۷۰۰ متری رها می‌کند. سپس، یونیتی موتور خود را روشن می‌کند و راه خود را به سمت فضای زیر مداری در پیش می‌گیرد.

هفتمین سفر گلکیتک از بندر فضایی آمریکا در جنوب غربی نیومکزیکو پرتاب می‌شود و چهار مسافر را در کابین یونیتی به مدار می‌برد. اطلاعات مسافران این پرواز هنوز منتشر نشده و شرکت ویرجین گلکتیک تمایل به ارائه اطلاعات کامل مسافران خود ندارد؛ گردشگران فضایی این سفر از نیویورک، کالیفرنیا و ایتالیا هستند.


در این پرواز مسافران فضایی برای چند دقیقه در وضعیت عدم گرانش قرار می‌گیرند که مشابه تجربه فضانوردان در سفر‌های فضایی است و زمین را در برابر تاریکی فضا مشاهده می‌کنند؛ هزینه بلیط سفر فضایی نیز ۴۵۰ هزار دلار است که تاکنون صد‌ها نفر برای پیش‌خرید آن اقدام کرده‌اند.

ویرجین گلکتیک با انجام این پرواز‌های تجاری فضایی، به دنبال توسعه تکنولوژی فضایی و فراهم آوردن فرصت‌های سفر فضایی برای عموم مردم است و برنامه دارد تا در آینده نزدیک پرواز‌های تجاری فضایی خود را گسترش داده و تجربه فضایی را برای هر کسی که تمایل دارد در دسترس قرار دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط