سه‌شنبه 01 خرداد 1403 - 00:55

کد خبر 475631

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 14:54:00


اختلاف نظر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی بر سر حمله به رفح


تسنیم/ یک نشریه صهیونیستی از تشدید اختلاف نظر در میان مقامات ارشد سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی بر سر موضوع حمله به رفح و نحوه واکنش آمریکا به این اقدام خبر داد.

نشریه «یدیعوت اخرونوت» در جدیدترین گزارش خود از تشدید اختلاف نظرها در میان مقامات ارشد رژیم صهیونیستی بر سر حمله به رفح در جنوب نوار غزه و واکنش احتمالی کاخ سفید به این اقدام خبر داد.

این نشریه با اشاره به تهدیدات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خصوص قطع حمایت تسلیحاتی واشنگتن از تل آویو در صورت حمله ارتش اسرائیل به رفح نوشت: نتانیاهو، نخست وزیر و «رون درمر»، وزیر امور راهبردی و عضو ناظر کابینه جنگی اسرائیل معتقدند که که وقتی آمریکا، اسرائیل را به قطع حمایت تسلیحاتی خود تهدید می کند این مسئله صرفا در حد ابراز ناخرسندی لفظی باقی می ماند و در عمل این اقدام توسط دولت بایدن انجام نخواهد شد.

این دو همچنین بر این باور هستند که قطع حمایت تسلیحاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی به صورت گسترده و علنی به معنای خودکشی سیاسی برای بایدن در سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قلمداد خواهد شد.

در سمت مقابل «یوآو گالانت»، وزیر جنگ، «بنی گانتز»، وزیر کابینه جنگی و «گادی آیزنکوت»، عضو ناظر کابینه جنگی معتقدند که نمی توان راهبرد امنیت داخلی اسرائیل را صرفا براساس تحلیل های رون درمر از وضعیت داخلی آمریکا بنا کرد.

همین مسئله موجب تشدید اختلاف نظرها میان رهبران سیاسی و رهبران دارای پیشینه نظامی در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی شده است.

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر تهدید دولت بایدن به قطع حمایت تسلیحاتی خود از رژیم صهیونیستی منتشر شده است. اخبار مزبور از تاخیر در ارسال دو محموله از سلاح های آمریکایی به سرزمین های اشغالی با هدف فشار بر نتانیاهو به منظور قبول توافق آتش بس و آغاز عملیات تبادل اسرا حکایت دارد.

دولت بایدن در تلاش است تا در ماه های منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در سریع ترین زمان ممکن به بحران غزه و پرونده اسرای صهیونیستی دربند مقاومت فلسطین در این باریکه پایان دهد و از آن با عنوان دستاوردی مهم در رقابت های انتخاباتی استفاده نماید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط