دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 21:36

کد خبر 475677

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 17:30:00


دفاع نوه ماندلا از معترضان طرفدار فلسطین


باشگاه خبرنگاران/ نوه نلسون ماندلا، مبارز آفریقای جنوبی از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در کشور‌های مختلف جهان حمایت کرد.
 
نکوزی زولیولیل ماندلا Nkosi Zwelivelile Mandela، نوه نلسون ماندلا، مبارز آفریقای جنوبی، از دانشجویان در سراسر جهان خواسته است که از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین که در دانشگاه‌های ایالات متحده و جا‌های دیگر دیده می‌شود الگوبرداری کنند .

او همچنین از دیوید لامی، وزیر امور خارجه دولت سایه انگیس به دلیل اینکه گفته بود پدربزرگش از فلسطینی هل حمایت نمی‌کرد، انتقاد کرد.  

او در بیانیه‌ای که در فضای مجازی منتشر شد، گفت که پدربزرگ مرحومش قهرمان جنبش‌های اعتراضی دانشجویی و متعهد به «مبارزه فلسطین» بود.

وی افزود که دیوید لامی، وزیر امور خارجه دولت سایه انگلیس، از حزب اصلی مخالف کارگر، باید بجای عذرخواهی بابت نسل کشی مردم فلسطین، همه دانشجویان دانشگاه‌های انگلیس و اروپا را تشویق کند تا از فراخوان دانشجویان حامی فلسطین در ایالات متحده که خواستار آتش بس در غزه و حمایت از مبارزه مردم فلسطین برای آزادی هستند الگوبرداری کنند.

زولیولیل ماندلا همچنین گفت: جوانان وجدان دنیای ما هستند و صدای آنها قطب‌نمای اخلاقی است که ما را به آینده‌ای بهتر راهنمایی می‌کند. به جای اینکه آنها را وحشی جلوه دهیم و اقدامات اعتراضی آنها را جرم انگاری کنیم، باید آنها را تشویق کنیم که به دفاع از عدالت، حقوق بشر و کرامت برای همه بشریت ادامه دهند.

وی خطاب به معترضان گفت: شما قهرمانان ما هستید، ما به شما درود می‌فرستیم.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط