سه‌شنبه 01 خرداد 1403 - 00:21

کد خبر 475745

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 17:14:08


شرکت بانوی ۹۲ ساله گنبدی در انتخابات مجلس


ایرنا/ اغول طواق خرمالی بانوی ۹۲ ساله اهل روستای «کاکا» از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس با حضور در شعبه شماره ۹۷ این روستا، در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه شرکت کرد.

در مرحله نخست دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شد، درحوزه انتخابیه گنبدکاووس به دلیل نرسیدن مجموع آرا نامزدهای به حد نصاب یک‌ پنجم مجموع آرا ماخوذه به دور دوم کشیده شد.

در دور نخست انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس «قرجه طیار» با کسب ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و «عبدالحکیم آق ارکاکلی» با ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای از مجموع ۱۳۰ هزار و ۸۵ رایی که مردم این شهرستان مرزی در صندوق‌ها انداختند، به دوره دوم راه پیدا کردند.

مطابق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در مرحله نخست برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا حاصل نگردید، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد.

همچنین برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه ۲۳٠ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده که ۲٠۳ شعبه آن در بخش مرکزی و شهر گنبدکاووس و ۲۷ شعبه هم در بخش مرزی داشلی برون مستقر خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط