جمعه 30 شهریور 1403 - 18:09

کد خبر 47641

یک‌شنبه 17 اردیبهشت 1402 - 10:07:20


سرمقاله آفرینش/ دستور به تنهایی کار ساز نیست


آفرینش/ « دستور به تنهایی کار ساز نیست » عنوان سرمقاله روزنامه آفرینش به قلم حمیدرضا عسگری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
 
روز گذشته رئیس جمهور در جلسه شورای اقتصاد به دستگاه‌های مسئول تا پایان هفته فرصت داد پیشنهادات خود برای اجرای برنامه و رفع موانع پیش ‌روی آن را ارائه کنند.
هرچند که این نگرش به موضوعات با رنگ و لعاب مشورت و هم اندیشی می تواند راهگشای امور و تنگناهای اقتصادی کشور باشد، اما این سئوال و ابهام پیش می آید که تا کنون مدل اقتصادی و برنامه ریزی اجرایی کشور در این حوزه برچه پایه و اصولی بوده است که اکنون رئیس جمهور دستور به ارائه برنامه و پیشنهادات جدید را داده است.
مگر دستگاه و نهاد و یا مسئول جدیدی وارد این چرخه شده است که انتظار تحول و یا اصلاح رویه قبلی را داشته باشیم. اگر امکان تغییر و راهکارهای جدید وجود دارد(که دارد) چرا تاکنون این دستور و پیگیری انجام نشده است تا کشور وملت از این فشار اقتصادی ناشی از تورم و موانع تولید رهایی یابد و کار به اینجا نرسد که اقتصاد کشور روی شاخ قیمت دلار بچرخد و هربلایی سرمردم بیاورد.
امیدوارانه به این دستور رئیس جمهور می نگریم وقطعاً پیگیر کم و کیف آن خواهیم بود تا ببینیم طرح و پیشنهادات جدید چیست و چطور می تواند موضوع تورم و موانع تولید را حل وفصل کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط