دوشنبه 09 مهر 1403 - 13:09

کد خبر 476804

شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 15:08:45


7 اصل انتخاب مبلمان برای خانه‌های نقلی


خراسان/ این روزها با گسترش آپارتمان‌نشینی و افزایش جمعیت استقبال مردم از خانه‌های نقلی بیشتر شده است و یکی از چالش‌های زندگی در چنین خانه‌هایی، انتخاب مبلمان است. در واقع با زندگی در چنین فضاهایی افراد ناچارند از تمام فضا نهایت استفاده را ببرند و علاوه بر خرید لوازم مناسب آن ها را طوری بچینند که اتاق را بزرگ تر و کارآمدتر نشان دهد. به گزارش «راهنماتو»، امروز قصد داریم چند ترفند کاربردی برای چیدمان مبلمان در آپارتمان های کوچک را به شما آموزش دهیم.
1- تصور فضای اشغال‌شده توسط مبلمان| در فضاهای کوچک که اهمیت هر اینچ مربع بیشتر خود را نشان می‌دهد، ضروری است که از فضا نهایت استفاده را ببرید. قبل از خریدن، فضایی را که می‌خواهید برای مبلمان در نظر بگیرید، با چسب یا دیگر وسایل مشخص کنید و ببینید در این شرایط چه حسی به شما دست می دهد؟
2- استفاده از اکسسوری| هدف شما تنها نباید حفظ و آزاد کردن فضای اتاق باشد. استفاده از اکسسوری‌ها و لوازم‌تزیینی خاص مانند یک چراغ خواب زیبا، چند عدد کوسن و میزهای جلومبلی قطعا حس و حال بهتری در فضای اتاق‌نشیمن شما به ارمغان می‌آورد.
3- خرید لوازم دومنظوره| قطعات  دو منظوره یکی از کاربردی ترین لوازم در فضاهای کوچک هستند. به عنوان مثال شما می‌توانید از یک یا دو پاف کوچک که هم می‌توانند نقش یک میز قهوه‌خوری و هم نقش یک صندلی اضافی را بازی کنند، استفاده کنید. صندلی‌هایی که علاوه بر مکانی برای نشستن، فضایی را هم برای قرار دادن لوازم کوچک در اختیار شما قرار می دهند.
4- تطبیق رنگ مبلمان و دیوار| تطبیق رنگ مبلمان و دیوار با ایجاد یک ظاهر تک رنگ موجب می‌شود اتاق شما منسجم‌تر و جادارتر به نظر برسد. در واقع با این کار، مبلمان شما به جای برجسته‌تر به نظر رسیدن، با رنگ دیوار ترکیب شده و به  بزرگ تر به نظر رسیدن فضا کمک می‌کند. یک مبل سرمه‌ای مجلل که در مقابل یک دیوار تیره قرار گرفته است یا یک صندلی سفید در مقابل یک پس زمینه مایل به سفید را تصور کنید.
5- استفاده از فضای گوشه و کنج| به دنبال مبلمانی باشید که بتواند گوشه‌ها را به‌خوبی پر کند. قطعاتی که از فضاهای کوچک و کم کاربرد حداکثر استفاده را می‌برند. می‌توانید از مبلمان‌های کوچک و عتیقه که به‌طور خاص برای قرارگیری در گوشه‌ها طراحی شده‌اند، استفاده کنید.
6- تناسب اندازه فرش با فضا| بسیاری از افراد فکر می‌کنند که باید در فضاهای کوچک از فرش کوچک استفاده کنند. در حالی که برعکس است. فرشی که انتخاب می‌کنید حداقل باید تا پایه‌های جلویی مبلمان امتداد داشته باشد. در غیر این صورت با انتخاب فرش کوچک فضای اتاق شما کوچک تر از آنچه هست، به نظر خواهد رسید.
7- خرید مبلمان پایه‌دار| هر چه نور و هوای بیشتری در اتاق جریان داشته باشد، فضای آن بزرگ تر به نظر خواهد رسید و قرارگیری مبلمان پایه‌دار در چنین مکان‌هایی می‌تواند با انتقال نور و هوا فضا را بزرگ تر و دلبازتر جلوه دهد.
 


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط