شنبه 31 شهریور 1403 - 01:16

کد خبر 47736

یک‌شنبه 17 اردیبهشت 1402 - 11:10:09


نمایی از هفت آبشار تیرکن


آخرین خبر/ آبشارهای ایران از بهترین جاذبه‌های طبیعی به‌خصوص در فصل تابستان هستند. هفت آبشار سوادکوه که با نام هفت آبشار تیرکن نیز شناخته می‌شود، از جمله بهترین نقاط طبیعت گردی ایران به‌حساب می‌آید. در روزهای گرم، آبتنی در هفت آبشار سوادکوه لذت‌بخش است.
هفت آبشار سوادکوه از زیباترین جاذبه‌های مازندران هستند. این آبشارهای دیدنی در نزدیکی شهر بابل قرار دارند و قدمت آن‌ها به چهل میلیون سال می‌رسد. همان طور که از نام این آبشار پیدا است، مجموعه هفت آبشار پلکانی بزرگ و کوچک، این جاذبه زیبا را به وجود آورده‌اند. این منطقه در نزدیکی روستای تیرکن از توابع دهستان درازکلا قرار دارد و به همین دلیل با عنوان هفت آبشار تیرکن نیز از آن یاد می‌شود. جنگل زیبای اطراف آبشار با رودخانه‌های پرآب، بر زیبایی این منطقه افزوده‌اند. تماشای آبشارها در این طبیعت بکر، آرامشی وصف ناپذیر برایتان ایجاد می‌کند.

ارتفاع بلندترین آبشار به ۹ متر می‌رسد و حوضچه زیر آن برای آبتنی و شنا بسیار مناسب است. مراتع اطراف روستای تیرکن در حوالی آبشارها و جنگل لفور «کالبکوشت» نام دارند و از سرسبزترین مراتع شمال با طبیعت چشم‌نواز هستند.

جنگل‌های اطراف هفت آبشار تیرکن نیز که از دیگر جاهای دیدنی بابل هستند، وسعتی در حدود ۲۲ هزار کیلومتر دارند. سراسر این منطقه را درختان ممرز، کهلو، افرا، توسکا و ازگل پوشانده‌اند. اما متاسفانه بعضی گونه‌های گیاهی در این جنگل به‌دلیل نوعی آفت از بین رفته‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط