جمعه 30 شهریور 1403 - 17:57

کد خبر 47762

یک‌شنبه 17 اردیبهشت 1402 - 11:27:00


هر آنچه که باید قبل از خرید ماشین لباسشویی بدانید


بازار/در این مقاله می خواهیم درباره انواع لباسشویی، انواع برندها، مزیت ها و معایب برندهای تولید کننده ماشین لباسشویی بپردازیم. امیدواریم که با خواندن این مطلب بتوانید به پاسخ سوال این که ماشین لباسشویی چی بخرم؟ یا سوالات دیگر برسید.
امروزه به علت گرانی لوازم خانگی علی الخصوص ماشین های لباسشویی، هنگام خرید، تحقیق های لازم را انجام دهید تا بتوانید بهترین خرید را با بودجه مورد نظر خود انجام دهید. حتما از مراکزی که مورد اطمینان و اعتماد هستند لباسشویی را تهیه نمایید، زیرا جنس ها و دستگاهای فیک در بازار ایران مخصوصا برای لباسشویی های خارجی، بسیار زیاد شده است.
این لباسشویی های فیک و تقلبی، آنچنان به لباسشویی اصلی شبیه هستند که فقط یک تکنسین و تعمیرکار حرفه ای می تواند آن را تشخیص دهد.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی
اگر تصمیم دارید برای منزل خود یک لباسشویی تهیه کنید، باید یکسری از نکات را در نظر بگیرید، تا بتوانید بهترین و مناسب ترین لباسشویی را برای خود بخرید. این نکات برای شما در ادامه آورده شده است.


انواع مدل های ماشین لباسشویی
ماشین‌های لباسشویی درب از بالا ساده
این نوع از لباسشویی ها از سمت بالای دستگاه به آن لباس اضافه می شود و ببسیار ساده هستند. از مزایایی این لباسشویی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
فضای کوچکی از آشپزخانه را اشغال می کنند.
شما می توانید در حین کارکرد دستگاه، به آن لباس اضافه کنید.
شستوشوی سریعتری دارند.
تخلیه آب به خوبی و با سرعت انجام می شود.
قیمت مناسب و به صرفه ای دارند.
از معایب لباسشویی های درب از بالا ساده می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مصرف انرژی بیشتر در مقایسه با لباسشویی های درب از جلو.
مصرف آب بیشتر در مقایسه با لباسشویی درب از جلو.
نداشتن برنامه های متنوع و برنامه خشک کن.
سروصدا و لرزش زیاد.


ماشین‌های لباسشویی درب از جلو
این مدل از لباسشویی ها در مقایسه با لباسشویی های درب از بالا جدیدتر می باشند. لباس ها از جلوی لباسشویی در دستگاه ریخته می شود. از مزایاهای این نوع از لباسشویی ها می تواند موارد زیر را نام برد:
داشتن برنامه های متنوع و خشک کن.
سروصدا و لرزش کمتر در مقایسه با لباسشویی درب از بالا.
مصرف انرژی برق و آب کمتر در مقایسه با لباسشویی درب از بالا.
تمیزتر شستن لباس ها با مواد شوینده کمتر.
با توجه به برنامه شستو شو آب به صورت خودکار گرم می شود.
معایب لباسشویی های درب از جلو شامل موارد زیر می شود:
هزینه بیشتر در مقایسه با لباسشویی های درب از بالا.
اشغال فضای بیشتر منزل در مقایسه با لباسشویی های درب از بالا ساده.
در مدل های قدیمی لباسشویی درب از جلو امکان اضافه کردن لباس وجود ندارد.
نیاز به مراقبت و کنترل بیشتر در مقایسه با لباسشویی های درب از بالا.
ماشین های لباسشویی درب از بالا دوقلو

در این مدل از لباسشویی ها لباس از قسمت بالای دستگاه درون آن ریخته می شود. مزایای لباسشویی درب از بالای دوقلو:

اضافه کردن لباس در حین کارکرد لباسشویی
داشتن خشک کن
ظرفیت بالا
قابلیت شستن پتو و اقلام سنگین


معایب لباسشویی های درب از بالای دوقلو:
مصرف برق و آب بیشتر در مقایسه با لباسشویی درب از جلو.
یکجا نبودن مخزن شست و شو با مخزن خشک کن.
چروک شدن لباس ها بعد از هربار استفاده.
اشغال فضای بیستر از منزل در مقایسه با لباسشویی های دیگر.
نداشتن برنامه های شست شوی متنوع.
در برخی مواقع لباس ها به صورت کامل شست و شو نمی شوند.
نکاتی که باید هنگام خرید ماشین لباسشویی در نظر بگیرید
به اصل یا فیک بودن ماشین لباسشویی توجه کنید
درست است که هردوی لباسشویی های فیک و اصل یک کار را برای شما انجام می دهند، اما در بلند مدت جنس فیک و غیر اصل هزینه های خیلی بیشتری را به شما تحمیل می کند. برای تشخیص فیک یا اصل بودن لباسشویی می توانید
از طریق زیر عمل کنید:
چک کردن بارکد یا سریال دستگاه از طریق اینترنت
کمک از یک تعمیرکار حرفه ایی لباسشویی جهت بازدید داخل دستگاه.

محل نصب ماشین ظرفشویی در منزل
با توجه به اندازه محلی که می خواهید ماشین لباسشویی را در آنجا نصب کنید، یکی از انواع مدل های لباسشویی های درب از بالا ساده، لباسشویی های درب از جلو و لباسشویی های درب از بالا دوقلو را انتخاب نمایید. علاوه بر میزان فضای محل نصب لباسشویی رنگ لباسشویی خود را هم در نظر بگیرید.

در نظر گرفتن ظرفیت ماشین لباسشویی
یکی از نکاتی که قبل از خرید ماشین لباسشویی باید به آن توجه کنید، ظرفیت لباسشویی است. برای اینکه بتوانید بهترین ظرفیت لباسشویی را انتخاب کنید، میزان تعداد افراد خانواده را نگاه کنید.
همچنین اگر در آینده بر تعداد اعضای خانواده شما افزوده می شود شما تعداد آینده را برای خرید لباسشویی در نظر بگیرید.

جنس درام ماشین لباسشویی
از آنجایی که درام ماشین های لباسشویی مستقیم با آب سروکار دارند آن را ضد زنگ می سازند. جنس هایی که برای ساخت درام از آن استفاده می شود، پلاستیک فشرده، سرامیک و استیل ضد زنگ می باشد. پلاستیک و سرامیک از قیمت پایین تر و استیل ضد زنگ از قیمت بالاتری برخوردار است.

نوع چرخش درام ماشین لباسشویی (باتسمه یا بدون تسمه)
 
یکی دیگر از تقسیم بندی های ماشین لباسشویی، لباسشویی های بدون تسمه و با تسمه است. لباسشویی های با تسمه از قیمت پایین تری برخوردار هستند و دسترسی به موتور جهت تعمیر، آسان است اما لرزش و صدای آنها در حین کارکرد علی الخصوص زمانی که برنامه خشک کن اجرا می شود زیاد است.

لباسشویی های بدون تسمه یا دایرکت درایو موتور به پشت درام متصل شده است. قیمت این نوع از لباسشویی ها از لباسشویی های تسمه دار بیشتر است. همچنین دسترسی به موتور جهت تعمیر آن سخت و نیاز به تخصص می باشد. اما در عوض مصرف انرژی کمتری دارند. همچنین لرزش و صدای این نوع از لباسشویی ها به دلیل استفاده کمتر از قطعات متحرک بسیار پایین می باشد.

قابل تعمیر بودن دستگاه و وجود قطعات
امروزه بسیاری از برندهای خارجی نمایندگی در ایران ندارند، از این رو در صورتی که شما برندهای خارجی را خریداری کنید، ممکن است با مشکل پیدا کردن خرید قطعات اصل و یا تعمیرکار معتبر مواجه شوید.

در صورتی که ساکن اصفهان و حومه هستید به دلیل حضور مرکز  (به آدرس اینترنتی safahanservice.com) شما نگرانی‌ای بابت این موضوع نخواهید داشت. این مجموعه می تواند خدمات زیر را به شما ارائه دهد. البته توجه داشته باشید که این مجموعه نمایندگی این برندها نیست، اما تعمیرکاران متخصص و با تجربه ای دارد که می توانند بهترین و تخصصی ترین تعمیرات را برای شما انجام دهند.


تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در اصفهان
و...


موارد تاثیر گذار بر قیمت ماشین لباسشویی
میزان مصرف انرژی ماشین لباسشویی
نکته ای را که در هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به آن توجه کنید، برچسب انرژی می باشد. حتماً از لباسشویی هایی استفاده کنید که میزان مصرف انرژی آنها کم باشد. برای مثال لباسشویی های درب از جلو دایرکت درایو مصرف انرژی آب و برق بسیار پایینی دارند، اما هزینه خرید آن ها نسبت به دیگر لباسشویی ها بالاتر است.
بر روی لباسشویی ها علامت های مصرف انرژی نصب شده است. شما باید لباسشویی هایی را انتخاب کنید که +A  یا ++A  یا +++A باشند. میزان مصرف انرژی +++A از همه پایین تر می باشد.

تنوع برنامه های ماشین لباسشویی
امروزه با پیشرفته شدن فناوری، برنامه های مختلفی در لباسشویی ها تعبیه شده است. برای مثال برنامه شستشوی لباس های نخ، پشم یا الیاف و ترکیبی همچنین برنامه های شستشوی سریع یا آبکشی اضافه، استفاده از دمای دلخواه برای شستشوی لباس ها، استفاده از برنامه جلوگیری از چروک شدن لباس ها و غیره.
هر چه تنوع این برنامه ها بیشتر باشد، شما می توانید استفاده مناسب تری از دستگاه خود داشته باشید.

برندهای ماشین لباسشویی
شما عزیزان هنگام خرید لباسشویی باید این نکته را در نظر بگیرید که هر چه لباسشویی هوشمندتر، با کیفیت تر و تعداد برنامه‌های آن بیشتر باشد قیمت آن بیشتر است است.

گارانتی
هنگام خرید ماشین لباسشویی میزان گارانتی آن را در نظر بگیرید. گارانتی لباسشویی معمولاً از ۶ ماه تا ۵ سال متغیر است. شما عزیزان حتماً لباسشویی هایی را انتخاب کنید که میزان گارانتی آنها بالا باشد. شاید هزینه لباسشویی هایی با گارانتی بالا کمی متفاوت ‌تر از لباسشویی هایی با گارانتی پایین تر باشند، اما ارزش پرداخت این هزینه را دارد.

کلام آخر....
ما سعی کردیم در این مقاله مطالبی را برای شما عزیزان بیاوریم که با خواندن آن بتوانید به سوال هایی چون ماشین لباسشویی چی بخرم؟ چه ماشین لباسشویی بهتر است؟ پاسخ دهید.
فراموش نکنید در کنار تمام مباحث گفته شده، جنس ایرانی را ارج نهید و برای حمایت از تولید کنندگان ایرانی سعی کنید برندهای ایرانی را خریداری کنید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط