جمعه 13 مهر 1403 - 08:53

کد خبر 478111

یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 13:55:06


توسعه‌ دهندگان بزرگ از روش‌های پرداخت خارج از اپ استور استقبال نکرده‌اند


سخت افزار/ طبق شهادتی که به یک قاضی فدرال ارائه شد، هیچ توسعه‌دهنده برنامه‌ بزرگی برای استفاده از گزینه‌های پرداخت خارج از اپ استور که اپل در اوایل سال جاری معرفی کرد، ثبت‌نام نکرده است. زیرا هزینه‌هایی که آنها می‌پردازند حداقل به اندازه قبل خواهد بود.

عدم علاقه آشکار به تغییراتی که اپل به‌عنوان راه‌حلی برای اقدامات ضدرقابتی ارائه کرد، انتقاد شدید قاضی ناحیه ایالات متحده، ایوان گونزالس راجرز را برانگیخت. او تقریباً 4 سال بر مبارزه دادگاه غول فناوری با سازنده Fortnite Epic Games نظارت داشته است.

دادگاه از سیاست‌های جدید اپل در زمینه پرداخت خارج از اپ استور راضی نیست
راجرز در جریان یک جلسه استماعی چندروزه برای رسیدگی به شکایت اپیک مبنی‌بر عدم پایبندی سازنده آیفون به یکی از مدیران اپل گفت: به نظر من که هدف شما حفظ مدل کسب‌وکار و درآمد گذشته‌تان بوده است.

اپل در ژانویه اعلام کرد که به تمام برنامه‌های شخص ثالث فروخته‌شده در ایالات متحده اجازه می‌دهد یک پیوند خارجی به یک وبسایت توسعه‌دهنده برای پردازش پرداخت برای خریدهای درون‌برنامه‌ای داشته باشند. مدیران شرکت گواهی دادند که از آن زمان، اپل تنها 38 برنامه کاربردی برای پیوندهای خارجی از بین 65000 توسعه‌دهنده برنامه که خریدهای درون‌برنامه‌ای را ارائه می‌دهند، دریافت کرده است.

اپل از توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند از برنامه حق لینک استفاده کنند، 27 درصد کارمزد دریافت می‌کند و وقتی با هزینه‌های پردازش پرداخت ترکیب شود، کل آن حتی بیشتر از 30 درصدی است که اپ‌استور سال‌ها برای خود گرفته است.

سال‌ها شکایت از سوی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و بررسی دقیق دولت‌ها در سطح جهان، اپل را مجبور کرده است تا برخی از قوانین را بازنویسی کرده تا از تسلط خود در بازار توزیع اپلیکیشن‌ها محافظت کند. این شرکت درآمدی بالغ بر 200 میلیارد دلار در سال دارد.

اپیک استدلال کرده است که بازبینی‌های ژانویه اپل در قوانین اپ‌استور به معنای تغییرات معنی‌دار نیست. راجرز اشاره کرد که اپل او را متقاعد نکرده است که به اندازه کافی تلاش کرده است. شهادت نشان داد که هزینه 27 درصدی توسط کمیته‌ای که شامل مدیر اجرایی تیم کوک و سایر مدیران ارشد بود، تصویب شد.

الکس رومن، معاون مالی اپل گفت که هیچ یک از 38 برنامه کاربردی برای برنامه پرداخت خارج از اپ استور جدید از سوی توسعه‌دهندگان برنامه‌های اصلی ارائه نشده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط