یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 05:02

کد خبر 47885

یک‌شنبه 17 اردیبهشت 1402 - 12:51:14


رژیم صهیونیستی یک مدرسه در بیت‌ لحم را محاصره کرد


ایسنا/ نیروهای رژیم صهیونیستی با بمب صوتی و گازی و با گلوله یک مدرسه در شرق بیت‌ لحم را محاصره کردند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، بسام جبر، مدیر آموزش و پرورش منطقه بیت‌ لحم گفت: نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با خودروهای نظامی به بیت تعمر یورش برده و مدرسه تحدی ۵ را محاصره کردند. نیروهای رژیم صهیونیستی این منطقه را به طور کامل بستند و قبل از تخریب مدرسه و مصادره محتویات آن مانع ورود شهروندان شدند.

حسن بریجیه، مدیر دفتر مرکز مقاومت در برابر شهرک سازی در بیت لحم گفت: دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی حکمی را برای تخریب این مدرسه در ماه مارس صادر کرده بود.

درگیری‌های میان ساکنان و نیروهای رژیم صهیونیستی در اطراف این مدرسه رخ داد و این نیروها از بمب‌های صوتی و گاز اشک آور و گلوله استفاده کردند که منجر به زخمی شدن تعدادی از شهروندان شد.

از سوی دیگر بتی مک‌کالم، نماینده کنگره آمریکا پیش نویس قانونی را برای حمایت از کودکان و خانواده‌های فلسطینی در برابر جنایت‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی در کنگره ارائه کرد.

وی روز جمعه در توییتی نوشت: من پیش نویس قانون دفاع از کودکان فلسطینی و خانواده‌هایی را که تحت اشغالگری نظامی رژیم صهیونیستی هستند مجدداً مطرح کردم چرا که نباید از یک دلار از کمک‌های آمریکا برای ارتکاب هرگونه تجاوزی علیه ملت فلسطین استفاده شود.

وی گفت: کمک‌های آمریکا به اسرائیل باید تنها برای تضمین امنیت اسرائیل به کار گرفته شود نه حمله به ملت فلسطین و سرقت اراضی آنها.

حدود ۱۶ عضو کنگره این قانون را تأیید کرده‌اند که از جمله آنها الهان عمر و رشیده طلیب هستند. همچنین ۷۵ مؤسسه و نهاد حقوقی و انسانی این قانون را برای حمایت از کودکان و خانواده‌های فلسطینی تأیید می‌کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط