دوشنبه 09 مهر 1403 - 11:03

کد خبر 479608

دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 15:10:02


شوخی‌ام با عمل‌بینی دختر عمویم به دعوای‌خانوادگی ختم شد


خراسان/دختری 21ساله هستم. در مراسم‌ عید دیدنی امسال، می‌خواستم با دختر عمویم شوخی کنم که به‌تازگی عمل زیبایی بینی انجام داده است. بهش خیلی برخورد و واکنش تندی جلوی جمع داشت. به نظرم از جای دیگری عصبانی بود، سر من خالی کرد. بعدش هم کلا، خانواده ها با هم قطع ارتباط کردند. چند بار به او زنگ زدم که عذرخواهی و سپس آشتی کنم اما تلفنم را جواب نداد.
پاسخ مشاور:
مخاطب گرامی، متوجه شرایط دشواری که با آن روبه‌رو شده‌اید، هستم. آشتی کردن با فردی که احساساتش جریحه‌دار شده می‌تواند چالش‌برانگیز باشد اما این که شما می‌خواهید این کار را انجام دهید نشان‌دهنده بزرگواری شماست. در متن سوال ننوشتید چه شوخی کردید اما اگر صرفا سوء تفاهمی برای ایشان رخ داده، چند پیشنهاد برای آشتی به شما دارم.
 از نامه یا پیام مکتوب کمک بگیرید
گفته‌اید چند بار به او زنگ زدم اما تلفنم را جواب نداد. گاهی اوقات، نوشتن احساسات و عذرخواهی می‌تواند بیشتر از صحبت کردن مؤثر باشد. یک نامه دلسوزانه یا پیام مکتوب بفرستید و در آن صادقانه عذرخواهی کنید و بگویید که قصد آزردن او را نداشتید.
 برای آشتی، فشار نیاورید
به او زمان دهید تا احساساتش را پردازش کند. فشار آوردن برای آشتی ممکن است باعث شود که او بیشتر عقب‌نشینی کند. با این حال، اگر امکان‌پذیر است، سعی کنید یک ملاقات خصوصی ترتیب دهید تا بتوانید رو در رو صحبت و احساسات خود را بهتر بیان کنید.
 برایش هدیه بخرید
گاهی اوقات، یک هدیه کوچک و معنادار می‌تواند نشان‌دهنده توجه و مراقبت شما باشد و به عنوان یک زبان عذرخواهی عمل کند. البته اطمینان حاصل کنید که در هر تلاشی برای آشتی، احساسات او را در نظر بگیرید و از تکرار شوخی‌هایی که ممکن است او را ناراحت کند، خودداری کنید.
 اگر تلاش‌تان ندیده گرفته می‌شود ...
اگر فکر می‌کنید که تلاش بیشتری برای آشتی لازم است، به یاد داشته باشید که گاهی اوقات، افراد ممکن است برای پذیرش عذرخواهی و آشتی زمان بیشتری نیاز داشته باشند. اگر دختر عموی شما همچنان پاسخی نمی‌دهد، یادآور می‌شوم که روابط انسانی بخش پر رنگی از زندگی اجتماعی ما را تشکیل می‌دهد و مهم است که ما مهارت‌های ارتباطی موثر را یاد بگیریم تا هم خودمان و هم دیگران را نرنجانیم. اگر تلاش‌های شما برای آشتی با دختر عمویتان ناموفق است یا نادیده گرفته می‌شود، مهم است که به خودتان یادآوری کنید که شما تمام تلاش خود را کرده‌اید. مهم است که به خودتان احترام بگذارید و به زندگی خود ادامه دهید. شما مسئول احساسات و واکنش‌های دیگران نیستید و تنها می‌توانید بر رفتار خودتان کنترل داشته باشید. اگر احساس می‌کنید که نیاز به حمایت بیشتری دارید، با یک دوست نزدیک یا مشاور صحبت کنید.

نویسنده : زهرا متقی‌شکیب | ‌ کارشناس‌ارشد روان‌شناسی


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط