جمعه 13 مهر 1403 - 06:51

کد خبر 479649

دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 15:40:28


ایده جالب مدیرعامل OpenAI: درآمد همگانی از هوش مصنوعی


شهر سخت افزار/ مدیرعامل OpenAI در تازه‌ترین صحبت‌های خود به امکان کسب درآمد ثابت و همگانی از هوش مصنوعی پرداخته است. به گفته وی، در آینده مردم می‌توانند بخشی از قدرت محاسباتی هوش مصنوعی مانند GPT-7 را در اختیار داشته باشند و به وسیله آن کسب درآمد کنند.

سم آلتمن (Sam Altman)، مدیرعامل شرکت OpenAI، اخیراً یک ایده جالب ارائه کرده که می‌تواند به افرادی که از نظر مالی دچار مشکل هستند، کمک کند.


وی که یکی از طرف‌داران پروپاقرص ایده درآمد پایه همگانی (UBI) است، در یک پادکست جدید ایده دیگری به نام محاسبات پایه جهانی (UBC یا universal basic compute)  را مطرح کرده که در آن همه افراد به شخصی از منابع پردازشی مدل‌های هوش مصنوعی نسل آینده (به عنوان مثال GPT-7) دسترسی خواهند داشت.

طرح جالب سم آلتمن درآمد همگانی از AI به همراه دارد
در طرح UBI بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای به همه بزرگسالان در یک جمعیت معین صرف نظر از میزان ثروت و وضعیت شغلی، پول پرداخت می‌شود. با این وجود، سم آلتمن یک قدم رو به جلو برداشته و این طرح را به UBC تغییر داده است.

به گزارش Businessinsider، وی در بخش‌هایی از این پادکست توضیح داد:

همه می‌توانند یک تکه از محاسبات GPT-7 را در اختیار داشته باشند. آن‌ها می‌توانند از این قدرت محاسباتی استفاده کنند یا آن را به فروشند. حتی می‌توانند آن را به کسی اهدا کنند تا برای تحقیقات سرطان از این قدرت محاسباتی استفاده شود.

آقای آلتمن بر این باور است که با گسترش هرچه بیشتر AI و ورود آن به جنبه‌های مختلف زندگی بشری، مالکیت بخشی از یک مدل هوش مصنوعی مانند GPT-7 می‌تواند به اندازه پول ارزشمند باشد. در این راستا وی همچنین مدعی شد:

درآمدزایی بر اساس روش محاسبات پایه جهانی دیگر در قالب پول نخواهد بود، بلکه سهم شما از منابع پردازشی و محاسباتی است که می‌توان آن را به فروش رساند یا استفاده کرد. در این حالت شما مالک بخشی از سیستم بهره‌وری خواهید بود، سیستمی که حتی از پول نیز ارزشمندتر است.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های آلمن چیست؟ آیا در آینده نزدیک قدرت محاسباتی مرتبط با هوش مصنوعی ارزشمندتر از پول در بین مردم خواهد بود؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط