دوشنبه 09 مهر 1403 - 08:45

کد خبر 480557

سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 10:59:01


ترفندهای سوال‌کردن درباره مدرسه از فرزندان


خراسان/ بسیاری از پدر و مادرها عادت کرده‌اند که بپرسند امروز مدرسه چطور بود اما باید این را بدانید که مطرح کردن این سوال چون به صورت کلی است فرزند شما هم برای جواب دادن به آن از کلمات کلی و کوتاه استفاده می‌کند. به گزارش «روزیاتو»، باید به جای این که بپرسید مدرسه چه جوری گذشت، سوالات بهتری برای برقراری ارتباط با فرزندان پیدا کنید.
  سوالات چالشی بپرسید|به‌عنوان مثال، سوالی که فرزند شما با آن احساس می‌کند چیزهای بیشتری از شما می‌داند و قرار است آن چیزها را به شما یاد بدهد. در نتیجه این کار باعث می‌شود که فرزند شما دچار چالش‌هایی شود و روزمره خود را برای شما توضیح دهد، طوری که دارد به شما چیزهای جدیدی آموزش می‌دهد. بیشتر بچه‌ها از این سوال لذت بسیاری می‌برند و خود را  همه چیزدان می‌دانند.
سوال درباره چیزهایی که یاد گرفته|سوالاتی که به فرزند شما کمک می‌کند که کل روزمرگی خود را به خاطر بیاورد و چیزهایی را که یاد گرفته،دوباره مرور کند. همین امر سبب می‌شود که آموزش‌هایی که در طول روز فرا گرفته است در ذهن وی به صورت کوتاه مدت تثبیت شود که یکی از قدم‌های آموزش و یادگیری است.
سوالی برای حس خوب نسبت به مدرسه|سوالی که فرزند شما را با یادآوری مسائلی که در مدرسه اتفاق افتاده شاد کند و به او یادآوری ‌شود که مدرسه جای بدی نیست، جای خنده و چیزهای بامزه هم هست. این امر کمک می‌کند که فرزند شما حافظه‌اش ریکاوری شود و تمام قضایا و روابطی را که با معلم‌ها و دانش آموزان داشته است،به یاد بیاورد.
بررسی دوستانش با سوالات غیرمستقیم|مطرح کردن سوالی که با شنیدن پاسخ آن، شما متوجه خواهید شد که فرزند شما با چه دوستانی صمیمی است و در کنار چه کسانی زمان تفریح و چاشت خوردن خود را می‌گذراند. در نتیجه همین امر به شما کمک می‌کند که بتوانید تشخیص دهید که آیا دوستان فرزند شما مناسب هستند یا خیر! به هیچ وجه به صورت مستقیم از کودکتان نپرسید که دوستان تو در کلاس چه افرادی هستند، با چه کسانی صمیمی‌تر هستی یا کنار دستی تو چه کسی است؟ این سوالات باعث جواب‌های کوتاه و خاتمه دادن به سخن شما می‌شود در نتیجه سعی کنید سوالاتی  را مطرح کنید که کودک شما یا فرزندتان برای آن پاسخ داشته باشد و بتواند برای طولانی مدت شرح دهد تا این ارتباط بین شما و فرزندتان برقرار شود. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط