جمعه 13 مهر 1403 - 05:01

کد خبر 481400

سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 21:16:02


قابلیت Ask Photos معرفی شد؛ از گالری گوشی درباره عکس‌ها سؤال کنید!


زومیت/ با ویژگی هوش مصنوعی Ask Photos می‌توانید با روشی بسیار دقیق و سریع در گالری تصاویر خود جستجو کنید.
 
گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O، از قابلیت جدیدی به نام Ask Photos رونمایی کرد که به شما کمک می‌کند ازطریق صحبت با جمنای، تصاویر خاصی را در گالری خود پیدا کنید.

Ask Photos به‌صورت تب جدید در پایین اپلیکیشن Google Photos اضافه خواهد شد. این قابلیت در ماه‌های آینده ابتدا برای مشترکین گوگل وان و با زبان انگلیسی عرضه می‌شود. با ضربه زدن روی این بخش، آیکن جمنای و پیام خوش‌آمدگویی را در بالای نوار جستجو مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد درباره‌ی تصاویر سوال کنید.

طبق گفته‌ی گوگل، می‌توانید سؤالاتی مثل «بهترین عکس از هر پارک ملی که بازدید کرده‌ام را به من نشان بده» بپرسید، که این ویژگی نه تنها نیازمند استفاده از اطلاعات GPS است، بلکه از هوش مصنوعی می‌خواهد خودش بهترین عکس را تشخیص دهد. شیمریت بن‌یایر، معاون بخش تصاویر گوگل، به سایت انگجت گفت کاربران قادر خواهند بود به هوش مصنوعی بازخورد بدهند و تا عکس‌های موردنظرشان را به آن نشان دهند. او می‌گوید: یادگیری کلید این قابلیت است.

کاربران می‌توانند با Ask Photos بهترین عکس‌های سفر اخیر خود را پیدا کنند و برای آن‌ها توضیحاتی بنویسند و به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند. درحال حاضر برای پرسیدن سؤالات خود از Ask Photos باید درخواست خود را تایپ کنید و این ویژگی فعلاً از ورودی صوتی پشتیبانی نمی‌کند.

گوگل می‌گوید فرایند کاری Ask Photos شامل سه بخش است: درک سوال، ایجاد پاسخ و تضمین امنیت و به خاطر سپردن اصلاحات. اگرچه امنیت فقط در مرحله‌ی نهایی ذکر شده، اما باید در کل فرایند لحاظ شود. این شرکت دربخشی از توضیحاتش گفت: «اطلاعات موجود در عکس‌های کاربران می‌تواند شخصی باشد و ما مسئولیت محافظت از آن را بسیار جدی می‌گیریم.»

سؤالاتی که کاربران از Ask Photos می‌پرسند در هیچ کجا ذخیره نخواهد شد، هرچند پردازش آن‌ها در فضای ابری انجام می‌شود. البته، هوش مصنوعی در Google Photos چیز جدیدی نیست. شما می‌توانید با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص‌چهره و اشیاء این اپلیکیشن، به‌دنبال موارد خاص مثل کارت اعتباری یا شخص خاصی جستجو کنید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط