دوشنبه 09 مهر 1403 - 01:00

کد خبر 485483

شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 11:45:00


رایج‌ترین کابوس‌ها و ترفندهای متوقف‌کردن آن‌ها 


خراسان/ کابوس‌ها معمولاً تهدیدی برای بقا، تمامیت جسمانی، امنیت یا عزت نفس هستند و ما را پر از ترس می‌کنند. آن ها همچنین می‌توانند احساسات شدید ترس، خشم، غم، سردرگمی و حتی انزجار ایجاد کنند. به گزارش «عصرایران»، با این حال ما نباید استرس ناشی از کابوس را دست کم بگیریم زیرا آمیگدال، بخشی از مغز که تجربیات عاطفی را پردازش می‌کند، با فعال شدن تنفس سریع و نامنظم می‌شود، ممکن است شروع به تعریق کنیم و ضربان قلب ما به طور نگران‌کننده‌ای افزایش می‌یابد. اما بیشتر کابوس‌ها هیچ اثر ماندگاری در بدن ما باقی نمی‌گذارند، حتی زمانی که محتوای آن ها بر روان ما نقش می‌بندد.
متداول‌ترین کابوس‌ها|پنج موضوع متداول کابو‌س‌ها در سرتاسر جهان و در گذر زمان ثابت بوده: شکست و درماندگی، پرخاشگری فیزیکی، تعقیب شدن، تصادف و نگرانی‌های مرتبط با سلامتی یا مرگ. در کابوس همچنین   بیشتر  نسبت به رویاهای معمولی، افراد ناآشنا می‌بینیم.
راهکارهای متوقف کردن کابوس‌ها|برای کسانی که با کابوس های مکرر مشکل دارند، مسئله مهم این است که چه کاری می‌توانند انجام دهند تا آن‌ها را به حداقل برسانند و ترجیحاً آن ها را به طور کامل متوقف کنند. برای مقابله با کابوس‌های تکراری، ابتدا باید به یاد داشته باشیم که رویاها یک عمل تخیل خارق‌العاده هستند. وقتی خواب می‌بینیم، توجه ما به درون معطوف   و شبکه تخیل در مغز ما فعال می‌شود. اما این بدان معنا نیست که کابوس به طور مستقل عمل می‌کند، این محصول مغز ما و تحت تأثیر وضعیت ذهنی ماست. این بدان معنی است که ما می‌توانیم از طریق تلقین ذهنی نقش فعالی در رویاهای خود ایفا کنیم تا رویاها را به سمت خاصی هدایت کنیم. این کار به این صورت است: وقتی برای خواب به تختخواب می‌روید یک جمله ساده را با خود بگویید: «می‌خواهم درباره ایکس خواب ببینم» یا بهتر این که یک تصویر ذهنی از شخص یا چیزی که می‌خواهید درباره آن خواب ببینید ایجاد کنید. باتوجه به این که رویاها وضعیت عاطفی را منعکس می‌کنند، تصور می‌شود که ایجاد لحظات آرام‌بخش قبل از خواب می‌تواند کمک‌کننده باشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط