جمعه 30 شهریور 1403 - 08:11

کد خبر 48588

دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 11:30:00


اگر خودروی شما استارت دکمه ای دارد، حتماً ببینید


آخرین خودرو/ در این ویدیو خبرنگار «آخرین خودرو» روش روشن کردن خودروهای استارت دکمه ای را در شرایط اضطراری و در حالت خرابی سوییچ پدال ترمز آموزش داده است. 
بر اساس استانداردهای جهانی و قواعد ایمنی، در تمام خودروهایی که استارت دکمه ای را به صورت رسمی دارند، برای روشن کردن خودرو نیاز است که در کنار فشردن دکمه استارت، پدال ترمز هم نگه داشته شود. این قاعده برای آن است که خودروی دارای استارت دکمه ای در شرایط ایمن روشن و یا خاموش شود.در شرایط استاندارد و سلامت خودرو، راننده با گرفتن پدال ترمز، سوییچ پشت آن را فعال می کند و به این ترتیب امکان روشن شدن خودرو با دکمه استارت فراهم می شود. اما اگر سوییچ پدال ترمز خراب باشد و یا اختلالی در ارسال پیام این قطعه پیش بیاید، چگونه باید یک خودروی دارای استارت دکمه ای را روشن کرد؟ قطعاً اگر خودرو روشن نشود، برای رفع هر ایرادی به یدک کش و یا خودروبر نیاز است که هزینه ای را بر مالک خودرو تحمیل می کند.

اما خودروسازان جهان به این موضوع فکر کرده اند که در صورت خراب بودن سوییچ ترمز، امکان روشن شدن خودرو فراهم باشد و مالک بتواند تا خودروی معیوب را به تعمیرگاه برساند. برای این کار نیاز است که بدون نگه داشتن پدال ترمز، دکمه استارت به صورت یکسره و در بازه زمانی 7 تا 20 ثانیه نگه داشته شود. پس از آن خودرو شرایط اضطراری را متوجه شده و حتی بدون اعلام سوییچ ترمز، پیشرانه خودرو روشن می شود. 
بهتر است که مالکان خودروهایی با استارت دکمه ای، یک بار بدون نگه داشتن پدال ترمز این فرایند را تست کنند و ببیند که خودرویشان پس از چند ثانیه روشن می شود. اطلاع از این موضوع می تواند در شرایط خاص، اضطراب و سردرگمی مالک خودرو را برطرف سازد.



ویدیو: علیرضا پاداش و حسین دلاور

به پیج اینستاگرامی «» بپیوندید 


برای مشاهده اخبار روز خودرو
آخرین خودرو را دنبال کنید


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط