پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 14:42

کد خبر 488199

دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 09:54:00


سرعت شارژ گوگل پیکسل 8a کندتر از لاک‌پشت است


سخت افزار/ تفاوت‌های بین گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8a جدیدتر چندان محسوس نیستند. با این حال، یکی از معدود دلایل انتخاب پیکسل 8 معمولی به جای 8a مقرون‌به‌صرفه‌تر، زمان شارژ است.

براساس نتایج آزمایش‌های انجام‌شده، شارژ کامل گوگل پیکسل 8a حدود 100 دقیقه طول می‌کشد. در مقایسه‌ای جالب لاک‌پشت آرام گالاپاگوس که به‌طور متوسط با سرعت 0.26 کیلومتر در ساعت یا 4.3 متردردقیقه حرکت می‌کند. بنابراین در مدت زمانی که شارژ این دستگاه طول می‌کشد، یک لاک‌پشت مصمم می‌تواند یک مسابقه 400‌ متری را به پایان برساند.

به این ترتیب، پیکسل 8 معمولی که هنوز هم نسبت به بسیاری از دستگاه‌ها بسیار کند شارژ می شود، نسبت به به 8a سریعتر است. با این وجود، پیشرفت‌هایی نسبت به پیکسل 7a در نسل گذشته وجود دارد.

چرا پیکسل 8a به کندی شارژ می‌شود؟
این زمان شارژ آهسته پدیده‌ای کاملاً موردانتظار است، مگر اینکه بیش از 100 دقیقه دردناک را از حالت خالی به پر سپری کنید. اگر زمان‌های بسیار طولانی‌تری را تجربه می‌کنید، ممکن است لازم باشد شارژر USB مناسب را انتخاب کنید. دلیل کش‌آمدن زمان‌ شارژ این است که پیکسل 8a فقط از شارژ تا 18 وات از طریق USB Power Delivery پشتیبانی می‌کند. این قدرت کمتر از بسیاری از گوشی‌های دیگر با قیمت 500 دلار بوده و به‌طور قابل‌توجهی نسبت به پیکسل 8 و پیکس 8 پرو، به ترتیب با 27 وات و 30 وات کمتر است.


خبر خوب این است که پیکسل 8a با مشخصات برق تقریباً یکسانی با پیکسل 7 قدیمی‌تر شارژ می‌شود. به نظر می‌رسد گوگل مشکلات داغ‌شدن بیش‌ازحد پیکسل 7a را برطرف کرده است. البته، این بهبود فقط تغییر چندانی ایجاد نمی‌کند.

با نگاهی به دما، به نظر می‌رسد پیکسل 8a سقف ولتاژ کمی دارد. ما حداکثر دمای داخلی را در 2 درجه سانتی‌گراد کمتر از پیکسل 8 ثبت کردیم، در حالی که میانگین دمای شارژ 4.7 درجه سانتی گراد کمتر بود. مطمئناً به نظر می‌رسد که پیکسل 8a درصورت در‌دسترس‌بودن می‌توانست قدرت کمی بیشتر (حداقل از نظر حرارتی) را تحمل کند.

در نتیجه قدرت اضافی، پیکسل 8 معمولی در 77 دقیقه به شارژ کامل می‌رسد، یعنی حدود 23 دقیقه سریعتر از پیکسل 8a. به طور مشابه، گوشی 10 دقیقه زودتر تا 75 درصد پر می‌شود و پنج دقیقه سریعتر به 50 درصد می‌رسد. متأسفانه پیکسل 8a نمی تواند چیزی نزدیک به آنچه ما شارژ سریع معاصر می‌دانیم، ارائه دهد.

کاهش قدرت شارژ دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه
تنها با قیمت 500 دلار، انتظار ویژگی‌های شگفت‌انگیزی را در پیکسل 8a نداریم، اما شارژ سریع‌تر در این محدوده قیمتی غیرعادی نیست. به عنوان مثال، وان پلاس 12R 499 دلاری دارای شارژ 100 واتی (80 وات در ایالات متحده) است که باتری بسیار بزرگ‌تر را در حدود نیم ساعت از 0 به 100 می‌رساند. در حالیکه پیکسل 8a در این زمان حتی نیمه شارژ نشده است.

اما حتی اگر تا این حد افراطی نگاه نکنیم، گوشی میان‌رده سامسونگ گلکسی A55 (و گلکسی S24 گران‌تر ) از شارژ 25 واتی بهره می‌برد. میان‌رده‌های سامسونگ در کمتر از یک ساعت و نیم کاملاً شارژ می‌شوند. این سرعت هم چندان قابل‌توجه نیست، اما هنوز هم سریعتر از تلفن مقرون‌به‌صرفه گوگل است و زودتر به نقاط عطف کلیدی 50٪ و 75٪ می‌رسد. در همین حال، پرچمدار معمولی سامسونگ دارای قابلیت شارژ 25 واتی است که می‌تواند یک گوشی را در حدود 70 دقیقه پر کند. بهتر از آن، Nothing Phone 2a، یک گوشی ارزان‌تر است که از شارژ 45 واتی بهره می‌برد که گوشی را در حدود یک ساعت شارژ می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط