جمعه 30 شهریور 1403 - 04:35

کد خبر 48898

دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 10:31:44


اعضای کتابخانه ملی خواستار برقراری مجدد شیفت شب شدند


مهر/ جمعی از اعضای کتابخانه ملی ایران با ارسال نامه‌ای، برقراری مجدد خدمات ۲۴ ساعته کتابخانه ملی را از رئیس جمهور درخواست کردند.

مشروح این نامه را که برای انتشار در اختیار ما قرار گرفته در ادامه می‌خوانید:

«به نام خدا

جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی

رئیس محترم جمهور و رئیس عالیه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

همانگونه که مستحضرید در دوازده سال گذشته کتابخانه ملی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و پژوهشی کشور با ارائه خدمات شبانه‌روزی خود محیط بی‌بدیلی را برای استفاده اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه فراهم آورده است. از آذرماه سال ۱۴۰۱ به بهانه کاهش مصرف انرژی، شیفت شب کتابخانه ملی ایران هشت ساعت کاهش یافته و عملاً خدمات شبانه‌روزی آن تعطیل شده است. متأسفانه علیرغم وعده‌های مدیران کتابخانه مبنی بر ارائه خدمات شبانه‌روزی پس از حل مشکل کمبود گاز، تعطیلی شیفت شب تا به امروز ادامه داشته و توقف آن در چهار ماه اخیر مشکلات بسیاری را در مسیر مطالعه و تحقیقات پژوهشگران و نخبگان به وجود آورده است.

هر چند در همان ابتدای تعطیلی شیفت شب کتابخانه ملی به دلیل اهمیت روز افزون رشد علمی و پژوهش مخالف این تعطیلی بودیم اما با اعتماد به صداقت مدیران محترم کتابخانه با این تصمیم نادرست همراهی کردیم. اکنون تلخ‌کامانه دریافته‌ایم کمبود منابع انرژی و مصرف بهینه گاز تنها بهانه‌ای برای توقف خدمات شبانه‌روزی کتابخانه ملی بوده و مدیران کتابخانه ملی ناتوانی در پرداخت هزینه‌های ناچیزِ آن را دلیل این امر عنوان می‌نمایند.

قانونگذار، به دلیل اهمیت جایگاه کتابخانه ملی به درستی ریاست عالیه آن را بر عهده رئیس جمهور قرار داده تا هرگز مرکزی به این مهمی در چنین جایگاه نازلی قرار نگیرد که برای ارائه خدمات برجسته خود، مانند خدمات شبانه‌روزی، محاسبه اقتصادی نماید. ما جمعی از اعضای کتابخانه ملی ایران پس از ناامیدی از نتیجه بخش بودن پیگیری‌های مکررمان از مدیران محترم کتابخانه، از جنابعالی به عنوان رئیس عالی کتابخانه ملی ایران تقاضا داریم با توجه به اهمیت جایگاه علم و پژوهش در رشد و اعتلای کشورمان دستور فرمائید ضمن تأمین اعتبار مناسب برای حل مشکلات شدید مالی کتابخانه ملی ایران نسبت به تداوم ارائه خدمات شبانه‌روزی کتابخانه ملی که مایه افتخار و مباهات هر ایرانی است، اقدام فوری صورت پذیرد.

با سپاس و احترام جمعی از اعضای کتابخانه ملی ایران»

رونوشتی از این نامه با امضای حدود ۵۰۰ نفر از اعضای شیفت شب به مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است. شیفت شب کتابخانه ملی از آذرماه سال گذشته تاکنون به دلیل لزوم مصرف بهینه انرژی جهت کمک به شبکه انتقال گاز و همچنین لزوم بهینه‌سازی و تعمیر تأسیسات کتابخانه ملی، تعطیل شده است.

اعضای کتابخانه ملی خواستار برقراری مجدد شیفت شب شدند


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط