جمعه 30 شهریور 1403 - 07:11

کد خبر 49059

دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 12:15:00


دیگنیتی پرستیژ در باغ کتاب؛ نگاهی جدید به جذب مشتری


آخرین خودرو/ به تازگی گروه بهمن و شرکت بهمن موتور دیگنیتی پرستیژ را در قالب یک رودشو (نمایش خودرو به صورت موقت در امکان عمومی) به باغ کتاب تهران برده اند و بازدیدکنندگان از این مجموعه تفریحی و فرهنگی می توانند بیشتر با این خودرو آشنا شوند. اما هدف از به نمایش گذاشتن خودرویی مانند دیگنیتی پرستیژ در اماکن عمومی، آن هم در شرایطی که امکان فروش خودرو در نمایندگی ها و چنین بسترهایی فراهم نیست، چه چیزی است؟

اگر از نگاه فروش به این موضوع نگاه کنیم، عملاً در شرایط فعلی که صف های زیادی برای خرید خودرو وجود دارد و عرضه محصولات خودروسازان دولتی و خصوصی در سامانه یکپارچه و در قالب طرح های پیچیده انجام می شود، راه اندازی رودشو منطق خاصی ندارد و می توان بدون چنین رویکردهایی هم به راحتی خودرو را فروخت. اما اگر از نگاه بازاریابی به این موضوع بپردازیم و بحث شرایط فعلی بازار خودرو را در نظر بگیریم، متوجه می شویم که بهمن موتور با این رویکرد به دنبال افزایش سطح رضایت مشتری و جذب افرادی است که رضایت اولیه را از خودروهای این شرکت پیش از خرید دارند.

عدم آشنایی کافی با خودرو؛ دلیلی برای افزایش نارضایتی

در حال حاضر یکی از مشکلاتی که اکثر مواقع از سوی خریداران خودرو در بازار ایران به گوش می رسد، نارضایتی آن ها از کیفیت ساخت و سواری خودروها است. با وجود اینکه بسیاری از ایرادات وارده از سوی خریداران به مسئله کیفیت درست و به حق است، اما بخشی از این موضوع به دلیل عدم آشنایی با خودرو پیش از خرید است. به عبارت ساده تر، به خاطر مشکلات بازار و فرایندی که خرید خودرو را به یک بخت آزمایی تبدیل کرده است، بسیاری از افراد بدون شناخت کافی از خودروی مورد نظرشان اقدام به خرید و یا ثبت نام می کنند. این در صورتی است که اگر همه خودروسازان بستری را برای آشنایی بیشتر متقاضیان با خودروهایشان ایجاد کنند (مثلاً در نمایندگی های سطح کشور تمام محصولاتشان را برای بازدید عمومی قرار دهند و تست درایو را برای علاقه مندان به خرید خودروهایشان برگزار کنند)، مشتریان می توانند با دید بازتری خرید خود را انجام دهند و آن دسته از افرادی که در مواجه اولیه از کیفیت خودرو راضی نیستند، قاعدتاً اقدام به خرید نمی کنند و یا به نوعی ایرادات مشهود را می پذیرند.

در حال حاضر گروه بهمن و شرکت بهمن موتور در چند وقت اخیر فرایند انجام تست درایو و تجربه رانندگی با خودروهای سواریشان را در نمایندگی های مختلف فراهم کرده اند و از سویی این شرکت خصوصی، در زمان و مکان های مختلف محصولاتش را در معرض بازدید عمومی قرار داده است. با وجود اینکه هیچ کدام از نمایندگی های خودروسازان و بسترهایی مانند رودشو و تست درایو، نمی توانند خرید قطعی و در لحظه ای را ثبت کنند، اما این امکان را برای مشتریان و شرکت ها فراهم می کنند تا بیشترین سطح از متقاضیان راضی به مشتری و خریدار واقعی تبدیل شوند.

در سال 1401 گروه بهمن توانسته است تا با این رویکرد، بیشترین سطح رضایت مشتریان را در میان خودروسازان داشته باشد و به عبارتی با این اقدامات، پیش از خرید قطعی مشتریان راضی را به سمت خود بکشاند. در سال های جاری هم می بینیم که همچنان رودشوها و تست درایوهای گروه بهمن برای خودروهای سواری چون دیگنیتی پرایم، دیگنیتی پرستیژ، فیدلیتی پرایم جدید و ریسپکت پرایم ادامه دارد و علاقه مندان می توانند در زمان و مکان مختلف بیشتر با محصولات این خودروساز خصوصی آشنا شوند.

نویسنده و عکاس: علیرضا پاداش 




پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط