شنبه 31 شهریور 1403 - 18:10

کد خبر 49757

دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 21:59:05


وزیر دولت ایتالیا: باید زندگی کردن با خشکسالی را یاد بگیریم


شفقنا/ وزیر کشاورزی ایتالیا گفت: خشکسالی طولانی مدت ایتالیا نتیجه تغییرات آب و هوایی است، به این معنی که این کشور باید با واقعیت جدید سازگار شود.

به گزارش  رویترز، «فرانچسکو لولوبریگیدا» گفت: ایتالیا باید حوضه های بیشتری بسازد تا آب باران را جذب کند، شبکه های آب نشتی را فوراً برطرف کند، سدها را تعمیر کند و محصولات سنتی اما تشنه را از مناطق خشک فزاینده حذف کند.

این وزیر که از اعضای ارشد حزب حاکم و ملی گرای «برادران ایتالیا» است، افزود: خشکسالی یک وضعیت اضطراری (یکباره) نیست، بلکه با تغییرات آب و هوایی مرتبط است.

ایتالیا در سال 2022 شدیدترین خشکسالی خود را در 70 سال اخیر متحمل شد و هوای خشک طولانی مدت زمستان این نگرانی را ایجاد کرده است که سال 2023 می تواند حتی بدتر باشد و هر دو بخش کشاورزی و صنعتی را که به منابع آب فراوان وابسته هستند را دچار مشکل کند.

لولوبریگیدا گفت: ما باید آب را در کشاورزی بهتر مصرف کنیم، در تحقیقات سرمایه گذاری کنیم، از روش های نوین آبیاری قطره ای و آبیاری زیرزمینی استفاده کنیم و سازماندهی کنیم که از هر قطره آب به بهترین شکل و بدون پراکندگی استفاده کنیم.

وی گفت: لوله های نشتی مشکل بزرگی است به طوری که به طور متوسط 41.2 درصد آب از شبکه سراسری قبل از رسیدن به شیرها از دست می رود. در مقام مقایسه، آلمان نرخ پراکندگی آب 6.5 درصدی دارد. ما فقط 11 درصد حوضه آب داریم و بنابراین آب باران را نگهداری نمی کنیم. یک راه حل سریع ترمیم ده ها سد از حدود 530 سد ایتالیا است که از بین رفته اند و تخمین زده می‌شود که 30 درصد از سدهای ایتالیا مسدود شده اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط