یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 07:06

کد خبر 498961

سه‌شنبه 08 خرداد 1403 - 17:01:25


5 نباید بزرگ در زندگی روانشناسان حرفه ای


نمناک/ زندگی شاد و سالم هدف همه‌ی ماست و برای رسیدن به این هدف از نظر روانشناسان، بر پایه چند اصل کلیدی بنا شده است که باید برای هرکدام آن‌ها تلاش و کوشش نماییم.

توجه نکردن به افکار منفی
ذهن انسان از لحظه ای که از خواب بیدار می‌شود تا وقتی دوباره بخوابد مشغول فکر کردن می‌باشد؛ که برخی از این افکار خوب و برخی بد هستند. روانشناسان به افکار منفی درون ذهن خود بی توجه هستند و راه هدایت و کنترل افکار خود را می یابند. افکار منفی می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌ها و اختلالات روانی زیادی در فرد شوند؛ اگر که ادامه پیدا کنند و درمان نشوند.
صحبت نکردن بدون فکر
بسیاری از افراد هر چیزی که به ذهنشان می رسد به دیگران می گویند و اصلا به فکر عواقب این رفتار خود نیستند، آنها نام این نوع صحبت کردنشان را رک بودن می گذارند اما رونشناس ها هیچوقت،هر چیزی که به ذهنشان می رسد را به زبان نمی آورند و توصیه شان به افراد این است که بدون فکر حرف نزنند.
بیدار نماندن تا دیروقت
خوابیدن برای سلامتی بدن و عملکرد مناسب مغزی الزامی است، به همین خاطر روان شناسان توصیه می کنند تا دیر وقت بیدار نمانید، اغلب این افراد خودشان نیز زود می خوابند زیرا می دانند خواب ناکافی روی قابلیت‌های یادگیری و ایجاد خاطرات جدید در مغز تاثیر می‌گذارد و همچنین فرایند تمرکز و واکنش نشان دادن سریع را به شدت دشوار می‌سازد. همچنین هنگام خواب مواردی مانند ترشح هورمون رشد، پاکسازی پسماند متابولیسم (که هنگام بیداری انباشته شده‌اند) و تغییر توان ارتباطی میان سلول‌های مغزی یا همان نورون‌ها رخ می‌دهند.
مصرف مواد غذایی سالم
روان شناسان توصیه می کنند هر چیزی که دلتان خواست را نخورید، با تغذیه سالم و حذف مواد غذایی مضر از رژیم روزانه می توانید از خطر ابتلا به بیماری ها محفوظ بمانید. اساسا باید مصرف چربی‌های اشباع و شکر را محدود کنید، میوه، سبزیجات و دانه‌های کامل را بیشتر مصرف کنید و ماهی را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.
مصرف نکردن خودسرانه دارو
مصرف خودسرانه دارو می‌تواند بسیار خطرناک باشد زیرا پس از مصرف دارو خودسرانه، شما خبر از تداخل‌های دارویی و پیامدها و عوارض احتمالی آن ندارید و صرفا به خاطر اینکه این دارو، تسکین موقت دردهای جسمی یا روانی است آن را مصرف می کنید که عوارض بسیار زیادی را دارد. روانشناس ها هیچگاه بدون تجویز پزشک ماهر و بدون تحقیق دارویی را مصرف نمی کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط