یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 04:55

کد خبر 499696

چهارشنبه 09 خرداد 1403 - 10:15:00


شوهرم با دوستانش بیشتر از بودن با من خوشحال است


خراسان/ خانمی هستم که 5 سال پیش ازدواج کردم. همیشه تلاش کردم که به شوهرم محبت کنم چون دوستش داشتم. اما او خیلی خونسرد و خجالتی است.  فکر می کنم با دوستانش بیشتر از بودن با من خوشحال است. در زندگی‌مان هم، کاری نمی‌کند که نشان دهد هنوز عاشق من است. تصمیم به طلاق گرفتم و خانواده‌ام را هم راضی کردم.
پاسخ مشاور:
مخاطب‌گرامی، 5 سال از شروع زندگی‌مشترک‌تان گذشته و منطقا ارتباط شما در این مدت باید به یک حس عمیق عاطفی و روانی منجر شده باشد. این‌که طلاق را به‌عنوان اولین راه حل مشکل خود انتخاب کرده اید، متاسفانه نشان دهنده وجود یک خلأ عاطفی پنهان در رابطه شما و همسرتان است. در ادامه، چند توصیه به شما دارم.
 این علاقه به مرور کم رنگ شد؟
لازم است که شما به دنبال یافتن موانع عمیق‌شدن رابطه تان باشید و بررسی کنید که چرا نتوانسته‌اید به اندازه کافی به همسرتان نزدیک و به زندگی مشترک‌تان وابسته شوید. دانستن این‌که آیا شما از ابتدا امید و انگیزه کافی را نداشته‌اید یا به مرور این علاقه و دلگرمی کم رنگ شده و این که چه اتفاقاتی باعث به وجود آمدن شرایط فعلی شده است، مهم به نظر می‌رسد و بهتر است برای این‌گونه سوالات پاسخ مناسبی پیدا کنید.
 به تفاوت‌های فردی توجه کنید
شما در متن پیامک‌تان به برخی از ویژگی های شخصیتی همسرتان از جمله کم رویی و خونسردی اشاره ولی فراموش کرده‌اید که انسان‌ها و به خصوص دو جنس مخالف با هم فرق دارند و هیچ دو نفری را نمی‌توان پیدا کرد که دقیقا مثل هم فکر و رفتار کنند. بنابراین توصیه می‌کنم قبل از این که بخواهید شوهرتان را محکوم به ایراد و نقص کنید، به او حق بدهید که مانند شما فکر نکند چراکه او یک انسان با ویژگی‌های منحصر به خودش و با یک سابقه تربیتی و پرورشی متفاوت از خانواده شماست. اگر در زمینه رفتاری خاص با شوهرتان اختلاف سلیقه دارید، بهتر است به جای این‌که سعی در تغییر صددرصدی وی داشته باشید، با گفت‌و‌گو به یک حد تعادل برسید.
 حدس و گمان را کنار بگذارید
در پیامک‌تان گفته‌اید: «فکر می کنم با دوستانش بیشتر از بودن با من خوشحال است... و کاری نمی‌کند که نشان ‌دهد هنوز عاشق من است». همان‌طور که خودتان هم بیان کرده اید، فکر می‌کنید که این‌گونه است ولی مطمئن نیستید. بنابراین سعی کنید از حدس و گمان در تصمیمات مهم و سرنوشت‌ساز زندگی استفاده نکنید و دغدغه‌های خودتان را با شوهرتان مطرح کنید تا خودش به آن‌ها پاسخ دهد. نکته پایانی هم این‌که باتوجه به مشکلات مطرح‌شده توسط شما، توجه داشته باشید که طلاق راهکار مناسبی نیست و به نوعی پاک کردن صورت مسئله است. یک مشاور خانواده متعهد و متخصص می‌تواند کمک زیادی به شما برای مدیریت این چالش‌ها داشته باشد.

نویسنده : دکتر حسین محرابی | ‌ روان‌شناس و مدرس دانشگاه


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط