یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 02:47

کد خبر 500012

چهارشنبه 09 خرداد 1403 - 13:00:00


دیگران آدم حسابم نمی کنند


خراسان/ جوانی 25 ساله هستم که کسی آدم حسابم نمی‌کند. به نظر شما آیا باید بروم بمیرم؟
پاسخ مشاور:
با عرض سلام خدمت شما برادر گرامی. به نظر می رسد این که دیگران شما را به قول خودتان آدم حساب نمی کنند حال شما را بد کرده و حس خوبی از این رفتار دیگران ندارید. همچنین به نظر می رسد این احساسی که از دیگران می گیرید، روی اعتماد به نفس شما تاثیر گذاشته و اعتماد به نفس را از شما گرفته، به طوری که احساس می کنید دست و پای شما بسته است و کاری نمی توانید بکنید. بیایید این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم چه باید بکنید که حس و حال شما بهتر شود.
باید خودتان را تغییر دهید
اطرافیان شما ممکن است نظرات مختلفی درباره شما داشته باشند و شما را به هر دلیل قبول داشته یا نداشته باشند. شما نباید مدام روی نظرات آن ها تامل کنید چون شما نمی توانید رفتار یا نظر آن ها را تغییر دهید. در واقع شما با کار کردن و ایجاد تغییر در خودتان، می توانید روی دیگران تاثیر بگذارید. چیزی که اهمیت دارد احساسی است که شما درباره خودتان دارید و باید احساسی را که درباره  خودتان دارید مثبت کنید. هرقدر احساس شما درباره خودتان بهتر شود کمتر به تایید دیگران نیاز خواهید داشت.
تاثیر گذاری دیگران روی خودتان را خنثی کنید
در این باره فکر کنید و ببینید خودتان را چطور می‌بینید و چگونه فردی توصیف می کنید. درباره ویژگی های مثبت و منفی خود فکر کنید و ببینید چه ویژگی های مثبت و منفی دارید.  
بیایید روی خودتان تمرکز کنید و افکار منفی درباره خودتان را کنار بگذارید و سعی کنید آن ها را در ذهن تان مرور نکنید. این افکار مثل ترمز عمل می کنند و فقط مانع حرکت شما می شوند و کمکی به پیشرفت شما نمی کنند. کاری که باید انجام دهید این است که ببینید اولا برای تقویت ویژگی های مثبت و کاهش ویژگی های منفی خود چه کارهایی می توانید انجام دهید و در این زمینه خود را قوی تر کنید. اگر لازم شد از افرادی که می توانند به شما کمک کنند کمک بگیرید. در ادامه بیایید برای رشد خود برنامه ریزی کنید، اول هدف گذاری کنید که چه کارهایی می خواهید برای آینده انجام دهید و بعد مشخص کنید برای رسیدن به آن هدف چه کارهایی باید انجام دهید. 
توجه داشته باشید کارهایی که می‌خواهید انجام دهید شدنی و کمک کننده باشد. روی برنامه خود تمرکز و به طور منظم برنامه خود را ارزیابی کنید تا اشکالات برنامه را بگیرید و از هدف خود دور نشوید. شما هرقدر رشد یافته تر باشید دیگران کمتر می توانند با رفتار و گفتار خود شما را درگیر کنند و شما اذیت شوید. در واقع شما این گونه می توانید از خود مراقبت کنید و حس بهتری نسبت به خود داشته باشید.
نویسنده : احترام اسماعیل‌زاده روان‌شناس عمومی


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط