چهارشنبه 11 مهر 1403 - 14:01

کد خبر 500864

پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 - 08:59:00


هوش مصنوعی گلکسی به ساعت‌های سامسونگ می‌آید؛ تحولی در کنترل سلامت


دیجی رو/ سامسونگ امروز اعلام کرد که با انتشار به‌روزرسانی One UI 6 Watch، قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) را به ساعت‌های هوشمند خود می‌آورد. این سیستم عامل جدید بر پایه Wear OS 5 ساخته شده که اوایل این ماه توسط گوگل معرفی شد. در این مقاله، به بررسی ویژگی‌های جدیدی که سامسونگ برای این نسخه در نظر گرفته، می‌پردازیم. با ما در دیجی رو همراه باشید.

سامسونگ می‌گوید که هوش مصنوعی گلکسی با ارائه «بینش‌های جامع‌تر در مورد سلامتی» به همراه «مشوق‌های انگیزشی برای بهبود سلامت روزانه شما» به این پلتفرم کمک می‌کند.



یکی از قابلیت‌های مهم با نام «امتیاز انرژی» (Energy Score) در این نسخه معرفی شده است. این قابلیت با تجزیه و تحلیل ترکیبی معیارهای سلامت شخصی مانند میانگین و ثبات مدت زمان خواب، ثبات زمان بیداری، زمان‌بندی خواب، فعالیت روز گذشته، ضربان قلب هنگام خواب و ضربان قلب متغیر، به شما در درک بهتر وضعیت روزانه‌تان کمک می‌کند. این ویژگی شباهت زیادی به قابلیت «باتری بدن» (Body Battery) گارمین دارد، اما گسترش آن به پلتفرم دیگری مانند ساعت‌های هوشمند سامسونگ، خبر خوبی است.

علاوه بر امتیاز انرژی، قابلیت «نکات سلامتی» (Wellness Tips) نیز بر اساس هدف خاصی که در نظر دارید، به شما بینش، نکات انگیزشی و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهد.

به غیر از این ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی One UI 6 Watch الگوریتم‌های سلامت بهبود یافته و ابزارهای ردیابی پیشرفته‌تری را به همراه خواهد داشت که «با ترکیب هوش مصنوعی، بینش‌های جامع‌تر، شخصی‌تر و قابل اجرا را ارائه می‌دهد».



بنابراین، «الگوریتم هوش مصنوعی خواب» (sleep AI algorithm) برای ارائه «بینش‌های عمیق‌تر در مورد خواب» ارتقا می‌یابد. همچنین، شاخص‌های خواب جدیدی به «بینش‌های خواب» (Sleep Insights) اضافه شده‌اند تا تحلیل دقیق‌تر و بهتری از کیفیت خواب شما ارائه دهند. بدین ترتیب می‌توانید عادات خواب بهتری را در خودتان ایجاد کنید. معیارهای جدید اضافه شده، علاوه بر معیارهای قبلی مانند ساعات خرناس کشیدن، سطح اکسیژن خون و چرخه خواب، شامل موارد زیر هستند:

حرکات بدن در هنگام خواب
مدت زمان به خواب رفتن (Sleep Latency)
ضربان قلب و ریتم تنفس در هنگام خواب
علاوه بر این، معیارهای جدیدی برای تمرینات ورزشی مانند «ضربان قلب آستانه هوازی / آستانه بی‌هوازی» (Aerobic Threshold / Anaerobic Threshold Heart Rate Zone) برای دویدن، «توان آستانه عملکردی» (Functional Threshold Power) برای دوچرخه‌سواران و «روتین تمرینی» (Workout Routine) جدید که ترکیبی از تمرینات مختلف برای یک تمرین شخصی‌سازی‌شده است و بدون توقف به تمرین بعدی منتقل می‌شود، در نظر گرفته شده است.



در نهایت، ویژگی جدید «مسابقه» (Race) عملکرد فعلی و گذشته شما را در مسیرهای مشابه برای دویدن و دوچرخه‌سواری در فضای باز مقایسه می‌کند.

جونهو پارک (Junho Park)، معاون و رئیس تیم برنامه‌ریزی محصول اکوسیستم گلکسی، می‌گوید:

با گسترش قدرت هوش مصنوعی گلکسی در سراسر اکوسیستم خود، ما به دنبال ایجاد امکانات جدید با تجربیات بهینه‌سازی‌شده و مرتبط هستیم که به کاربران، شخصی‌سازی و هوشمندی بیشتری را ارائه می‌دهد. معرفی هوش مصنوعی گلکسی به ساعت‌های گلکسی تنها آغاز این فرآیند است و ما به زودی از ادغام‌های بیشتر هوش مصنوعی در سراسر مجموعه محصولات گلکسی خود رونمایی خواهیم کرد.
به‌روزرسانی One UI 6 Watch در اواخر سال جاری میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت. البته، قبل از عرضه رسمی یک برنامه آزمایشی محدود نیز در ماه ژوئن انجام خواهد شد. به گفته سامسونگ، این به‌روزرسانی برای ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 4، گلکسی واچ 4 کلاسیک، گلکسی واچ 5، گلکسی واچ 5 پرو، گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک قابل اجرا خواهد بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط