دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 17:22

کد خبر 50115

سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 10:06:35


باران در راه خراسان شمالی


ایرنا/ رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی جدید از فردا (چهارشنبه) استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که سبب بارش باران در مناطق مختلف می‌شود و در این زمینه هشدار سطح زرد صادر شده است.

مهری هاشمی دوین، رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: سامانه بارشی جدید از فردا ظهر در استان فعال می شود که سبب وزش باد، گاهی وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران و در برخی نقاط سبب رگبار باران و رعدوبرق می شود.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی تصریح کرد: در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات مه پیش بینی شده است.
وی افزود: این سامانه بارشی تا پنجشنبه بعد از ظهر فعال است و بیشتر نقاط استان بویژه نیمه شرقی، مرکز و بخش هایی از شمال استان را در بر می گیرد.
هاشمی دوین خاطرنشان کرد: مردم استان تا صبح روز جمعه کاهش دمای هوا را به میزان ۶ تا هشت درجه سانتیگراد در گرم ترین ساعت از شبانه روز تجربه می کنند.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به رگباری بودن بارش ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها محتمل است.

وی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته هم مردم استان در برخی مناطق شاهد وزش باد بسیار شدید بودند به طوری که سرعت وزش باد در اسماعیل آباد شهرستان اسفراین در جنوب استان به ۹۹ کیلومتر بر ساعت رسید.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی در این مدت اسماعیل آباد با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانیتگراد گرم ترین و کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای ۳.۵ درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه استان ثبت شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط