چهارشنبه 11 مهر 1403 - 14:00

کد خبر 501448

پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 - 14:07:00


این هوش مصنوعی تمام برنامه‌نویسان را بیکار می‌کند!


شهر سخت افزار/ یک استارت‌آپ تحت مدیریت مایکروسافت به تازگی هوش مصنوعی جدید را معرفی کرده که در زمینه برنامه‌نویسی تخصص دارد. این هوش مصنوعی Codestral نام داشته و به لطف 22 میلیارد پارامتر خود می‌تواند در 80 زبان برنامه‌نویسی گوناگون از تمام ابزارهای مبتنی بر AI فعلی بهتر عمل کند.

استارت‌آپ فرانسوی Mistral که تحت حمایت مایکروسافت و با بودجه هنگفت 6 میلیارد دلاری در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارد، روز گذشته از یک ابزار AI جدید رونمایی کرد که در زمینه برنامه‌نویسی آموزش دیده است.

این استارت‌آپ ناشناخته که اخیراً به دلیل پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه AI مورد توجه قرار گرفته، اولین مدل زبانی بزرگ (LLM) برنامه‌نویس خود را با نام Codestral معرفی کرده است.

قدرتمندترین هوش مصنوعی در حوزه برنامه‌نویسی!؟
به گزارش Venturebeat، Codestral که به عنوان یک ابزار غیرتجاری در دسترسی قرار گرفته، یک مدل هوش مصنوعی جدید به شمار می‌آید که بالغ بر 22 میلیارد پارامتر در اختیار داشته و می‌تواند در زمینه کدنویسی تمام رقبای برجسته خود را به راحتی مغلوب کند.

به گفته توسعه‌دهندگان استارت‌آپ Mistral، هوش مصنوعی مورد بحث در بیش از 80 زبان برنامه‌نویسی تخصص داشته و می‌تواند نقش یک ابزار ایده‌آل برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را برعهده بگیرد.


همانطور که گفته شد، Mistral ادعا می‌کند که هوش مصنوعی Codestral از تمام مدل‌های رقیب بهتر عمل کرده و می‌تواند ابزارهای برنامه‌نویسی مبتنی بر AI دیگر از جمله CodeLlama 70B و Deepseek Coder 33B به راحتی شکست دهد.

از ویژگی‌های Codestral می‌توان به قابلیت پاسخ به سؤالات کاربران پیرامون برنامه‌نویسی و همچنین تکمیل کدهای نوشته شده توسط کاربر اشاره کرد. علاوه بر این، Codestral می‌تواند کدهای نوشته شده را تست کرده و در نهایت خروجی تکمیل و تصحیح شده را در اختیارتان بگذارد.

ظهور ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای برنامه‌نویسی در حالیست که مدیرعامل شرکت انویدیا چندی قبل مدعی شده بود که این شغل به زودی از بین خواهد رفت. وی در بخشی از صحبت‌های خود به ظهور چنین ابزارهایی اشاره کرد و از والدین خواست که دیگر به کودکان خود برنامه‌نویسی آموزش ندهند، چرا که این وظیفه در آینده نزدیک به AI سپرده خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط