یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 01:07

کد خبر 502511

جمعه 11 خرداد 1403 - 16:20:17


همسرم من و فرزندم را رها کرده است


خراسان/ جوانی هستم 32 ساله. خانمم 4 سال است من و فرزندم را رهاکرده و رفته است و دیگر هیچ علاقه‌ای به هم نداریم. می‎خواهم ازدواج کنم. لطفاً راهنمایی‌ام کنید.
با سلام خدمت شما مخاطب گرامی، در آغاز صحبت تمایل دارم بپرسم که شما در این مدت زمانی که همسرتان رفته و علاقه تان از بین رفته است، چه اقداماتی برای بهبود یا پایان دادن به این ارتباط معیوب انجام داده اید؟ بهتر است که ابتدا فرجام این رابطه را مشخص و بعد رابطه جدیدی را آغاز کنید ؛ چون تا زمانی که هنوز در کشاکش رابطه قبلی هستید، نمی‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. از آنجا که شما صاحب فرزند شده‌اید، مسئله پایان دادن به زندگی کنونی و انتخاب فردی جدید، بسیار حساس و پرمخاطره خواهد بود. ظاهر این پیامک، زندگی فعلی شما را تمام شده نشان می‌دهد، در نتیجه قطعاً درباره پیامدهای این جدایی اطلاعات کافی کسب کرده و در نهایت تصمیم به این کار گرفته‎اید؛ از همین رو ما در ادامه نکاتی را درخصوص نحوه انتخاب فردی جدید در شرایط شما بیان خواهیم کرد.
من، فرزند و فردی جدید : اگر شما ازدواج دوم خود را با نگاه یک رابطه دونفره آغاز کنید، صرفاً ارتباطی در سطح شما و فرد مذکور برقرار خواهد شد؛ این در حالی است که ازدواج شما در آینده یک رابطه سه نفره را به وجود خواهد آورد و باید بسیار دقیق آن را بررسی کنید. شما در ابتدا باید با یک مشاور حقوقی صحبت و از طی شدن کامل مراحل جدایی اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعد، ملاک‏هایی را که برای انتخاب همسر دارید دوباره برای خود یادداشت کنید؛ البته به این نکته دقت کنید که با توجه به شرایط جدید، از ملاک‌های اصلی خود دور نشوید؛ متاسفانه در ازدواج‏های مجدد، افراد معمولاً ملاک‎های اصلی خود را بر مبنای زندگی اول می‎‏گذارند، یعنی اگر همسر قبلی پولدار  بوده، این فرد بی‏ پول باشد و یا اگر او شاغل بوده، فرد جدید خانه دار و مواردی از این قبیل. به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام به انتخاب و خواستگاری، حتماً نزد یک مشاور بروید تا او ملاک‎های مدنظر را از نظر تناسب با شخصیت شما بررسی کند. سپس در صورتی که ملاک‎های شما در نفر جدید وجود داشت، با وی مراحل آشنایی عادی را طی کنید. یعنی خانواده‎ها را به هم معرفی کنید و این را که شما یک فرزند دارید از همان ابتدا صادقانه بیان کنید. سپس در صورت موافقت طرف مقابل با این شرایط، ملاک‎های خود را در جلسات گفت وگو ارزیابی کنید و قدم نهایی که باید برداشته شود، ارتباط فرزندتان با این خانم است. آن ها بهتر است که در فضایی غیررسمی با هم آشنا شوند؛ مثلاً در یک مهمانی یا در پارک؛ بین این دو نفر باید در ابتدا با حضور شما و بعد بدون حضور شما و به همراه یکی از اعضای خانواده، ارتباط برقرار شود تا ببینید می‎توانند با هم رابطه برقرار کنند یا خیر؟ در صورتی که همه چیز خوب پیش رفت، می‌توانید وارد مرحله ازدواج شوید.
ملاک‌های انتخاب همسر: شاید بتوان گفت که یکی از دلایل عمده جدایی، انتخاب نادرست و داشتن معیارها و ملاک‎های ناصحیح است. از آنجا که شما تجربه این موضوع را دارید، در اینجا لازم می دانم به چند مورد از ملاک‌های صحیح انتخاب همسر در شرایط شما، اشاره‎ای بکنم.
1- میزان روابط اجتماعی: افراد از نظر شخصیتی به دو دسته برون‌گرا و درون‌گرا تقسیم می‌شوند. اشخاص برون‎گرا اهل رفت‌وآمد و روابط اجتماعی بالا هستند و اشخاص درون‎گرا روابط اجتماعی پایینی داشته و تنها بودن را بیشتر دوست دارند. پس لازم است در زمان گفت وگو، میزان رفت‏ وآمدهای خانوادگی را نیز بررسی کنید.
2- تفریحات: تفریح یعنی کارهایی که فرد از انجام دادنش لذت می‎برد. افراد از نظر تفریح کردن، به دو دسته تقسیم می‎شوند، علاقه مند به تفریح فردی و تفریح گروهی. سبک تفریحات را هم بررسی کنید و نظر فرد مقابل را در این باره جویا شوید.
3- سبک پول خرج کردن: افراد در این خصوص به دو دسته خسیس و ولخرج تقسیم می‏شوند. اگر شما فردی ولخرج باشید و طرف مقابل‏تان خسیس، این موضوع مشکل ساز خواهد شد.
4- میل به رهبری: بعضی افراد دوست دارند در خانه و همه جا رهبر باشند و مطیع و تابع بودن برایشان سخت است. اگر دو فرد رهبر با هم ازدواج کنند، جدال بزرگی بینشان اتفاق خواهد افتاد.
در پایان امیدواریم که با انتخابی مناسب، بتوانید آینده خوشی را برای خود و فرزندتان به ارمغان آورید.
 
نویسنده : راهله فارسی؛ مشاور 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط