چهارشنبه 11 مهر 1403 - 09:58

کد خبر 503223

شنبه 12 خرداد 1403 - 10:49:18


رگولاتوری: اپراتورها به تعهدات افزایش سرعت عمل نکنند، قاطعانه برخورد می‌کنیم


دیجیاتو/ دی‌ماه سال گذشته، زمانی که قیمت بسته‌های اینترنت همراه افزایش یافت، اپراتورها متعهد شدند تا پایان خردادماه ۱۴۰۳، حداقل ۳۰ درصد سرعتشان را افزایش بدهند.

براساس داده‌های رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (https://netsanjplus.ir/)، از زمان افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی، «برآیند سرعت دسترسی کاربران به اینترنت نسل 3، 4 و 5» ایرانسل ۱۰.۴۱ درصد و همراه اول ۲۲.۹۷ درصد افزایش یافته است.

 «حمیدرضا اعرابی»، سرپرست دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات، در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر اعلام کرده است وضعیت عملکرد اپراتورها دائماً درحال ارزیابی است و درصورتی‌که به تعهداتشان عمل نکنند، «قاطعانه» با آنها برخورد می‌شود.

اعرابی دراین‌خصوص گفته است: «شرط اصلی افزایش تعرفه، افزایش سرعت و کیفیت اینترنت است و قصور در این موضوع اعمال مقررات از سوی سازمان از طریق اخطار و اعمال جرایم سنگین را به‌دنبال دارد.»

همچنین او گفته است: «روند کلی وضعیت سرعت اینترنت در سطح کشور در ماه‌های اخیر سیر صعودی داشته اما باید اپراتورها این روند را ادامه دهند و چنانچه اپراتوری به هر دلیلی نتواند به تعهدات خود عمل کند، برخورد رگولاتوری قاطعانه و مطابق موافقت‌نامه پروانه و ضوابط و مقررات خواهد بود.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط