یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 01:04

کد خبر 503505

شنبه 12 خرداد 1403 - 13:58:00


سالانه بیش از ۳۰۰میلیون کودک؛ قربانی آزارهای‌آنلاین


خراسان/ براساس نتایج یک مطالعه جدید سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون کودک در سراسر جهان قربانی سوءاستفاده جنسی آنلاین می‌شوند. این اولین بار است که تحقیقاتی درباره آزار و اذیت آنلاین کودکان در مقیاس جهانی انجام می‌شود. به گزارش یورونیوز فارسی، محققان دانشگاه ادینبورو در این مطالعه دریافتند که 6/12 درصد از کودکان جهان(۳۰۲ میلیون) سال گذشته با قرار گرفتن در معرض تصاویر، ویدئوها و مکالمات نامتعارف در فضای مجازی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند.
مواجه‌شدن با سوالات و درخواست‌های بی‌شرمانه
علاوه بر این، تخمین زده می‌شود که سال گذشته 12.5 درصد از کودکان در سراسر جهان(۳۰۰ میلیون) با مکالمات جنسی ناخواسته از جمله ارسال پیامک بدون رضایت، سوالات جنسی ناخواسته و درخواست‌ رابطه ناخواسته توسط بزرگ‎سالان و جوانان، مواجه شده‌‌‌ باشند. این تحقیق همچنین نشان داد که ایالات‌متحده یکی از مناطق پرخطر برای کودکان محسوب می‌شود. 
 تشکیل پرونده در هر ثانیه در اینترپل
پل استنفیلد، مدیر اجرایی این پژوهش گفت: «موارد کودک آزاری بسیار رایج شده است به طوری که در هر ثانیه پرونده‌ای در این خصوص به سازمان‌های نظارتی و پلیس گزارش می‌شود.» او در ادامه تاکید کرد: «این یک نوع بیماری است که به طور تصاعدی در حال رشد است و در هر کشوری رخ می‌دهد و نیاز به یک واکنش جهانی دارد.» استفان کاوانا، مدیر اجرایی اینترپل با بیان این‌که رویکردهای سنتی اجرای قانون همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: «ما باید با هم در سطح جهانی کارهای بیشتری انجام دهیم، از جمله آموزش متخصصان، اشتراک‌گذاری داده‌ها و تجهیزات بهتر برای مبارزه موثر با این بیماری که به میلیون‌ها کودک در سراسر جهان آسیب‌ وارد می‌کند».
 نیاز به قوانین جدید برای دسترسی کودکان به فضای‌مجازی
به‌طور مثال، نمایندگان مجلس فرانسه به‌تازگی لایحه‌ محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کردند. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شده است. این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد که حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ سال‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط