پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 05:37

کد خبر 50411

سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 12:55:00


چانگان هانتر ؛ پیکاپ آفرودی و وارداتی زامیاد


آخرین خودرو/ با وجود اینکه یکی از خودروسازان خصوصی غرب کشور به دنبال برنامه مونتاژ پیکاپ چانگان هانتر رفته بود، اما منابع آگاه می گویند که شرکت زامیاد به عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا، سفارش گذاری نمونه های اولیه پیکاپ دو دیفرانسیل هانتر را انجام داده و در فاز اول برنامه دارد تا این خودروی چینی را به صورت وارداتی به بازار عرضه کند.


چانگان هانتر در بازار چین با نام Kaicene F70 هم شناخته می شود و اصول پلتفرم آن از شراکت با گروه PSA و کپی برداری از پژو لندترک به دست آمده است. آن طور که مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا می گویند، این پیکاپ چینی در فاز اول به صورت وارداتی و توسط زامیاد به بازار عرضه خواهد شد و فعلاً در تیپ اتوماتیک و بنزینی سفارش گذاری شده است. به این ترتیب در دوره جدید واردات خودرو، شرکت زامیاد هم پیکاپی CBU (واردات به صورت کامل) در سبد محصولات خود دارد و می تواند به این روش، اعتبار نشان تجاری خود را افزایش دهد. احتمال دارد در صورت تسریع در فرایند واردات خودرو، چانگان هانتر در اواخر تابستان 1402 به بازار عرضه شود.

مشخصات چانگان هانتر
هانتر در بازار ایران با پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژر 4K22 میتسوبیشی توسط زامیاد وارد می شود و قدرت 218 اسب بخار را با گشتاور 320 نیوتن متر دارد. جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT این پیکاپ چانگان توان را به چرخ های جلو و عقب منتقل می کند. فاصله محوری هانتر ۳۱۸۰ میلی متر است و وزن خالص آن، دو هزار و ۱۵۰ کیلوگرم اعلام می شود. چانگان هانتر یک پیکاپ شاسی مستقل و دو دیفرانسیل است و به صورت استاندارد توان به چرخ های عقب این خودروی کار و تجاری منتقل می شود .اما در صورت نیاز راننده دیفرانسیل مرکزی با قابلیت تنظیم الکتریکی، هانتر را به یک خودروی دو دیفرانسیل در حالت های 4H و 4L تبدیل می کند.

امکانات هانتر
هانتر در نسخه فول آپشن به دو کیسه هوا، کروز کنترل، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سر بالایی، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه های تاشو برقی، دریچه تهویه ردیف دوم، زیرآرنجی ردیف دوم، حالت رانندگی اکو و اسپرت، ترمز پارک برقی، اتوهلد، قفل دیفرانسیل عقب اتوماتیک، تهویه اتوماتیک و… مجهز است. با توجه به محدودیت های ارزی واردات خودرو، احتمال دارد که این پیکاپ در نسخه کاملاً فول به بازار ایران نیاید و نمونه با امکانات سطح میانی آن توسط زامیاد وارد شود.

نویسنده : حسین دلاور
 




پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط