جمعه 30 شهریور 1403 - 09:56

کد خبر 50448

سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 13:15:19


فاکس نیوز: سرمایه گذاری های چین بر هوش مصنوعی برای «تسلط نظامی و اقتصادی بر جهان» است


آخرین خبر/ به تحلیل فاکس نیوز، مایکل مک کال، نماینده تگزاس گفت که برای ایالات متحده ضروری است که از مالکیت معنوی خود محافظت کند و اتکای خود را به زنجیره تامین چین کاهش دهد تا در رقابت برای توسعه هوش مصنوعی (AI) و برتری تولید پردازنده پیروز شود.

مک کال در کنفرانس جهانی میلکن به فاکس نیوز گفت: "این مسابقه ای درست مانند مسابقه سفر به فضا است. می دانید، ما در آن زمان با روس ها رقابت داشتیم و در آن مسابقه پیروز شدیم. اکنون ما باید در این مسابقه با چین هم پیروز شویم."
مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که هر کسی که اول به علم کوانتوم برسد، بر جهان حکومت خواهد کرد. علاوه بر این، چین کاملاً واضح اعلام کرده که هدف 100 ساله آنها اعمال "سلطه نظامی و اقتصادی بر جهان" است، مأموریتی که مک کال اظهار داشت که ایالات متحده نمی تواند به چین اجازه دهد که به آن برسد.
چین در حال حاضر سرمایه گذاری زیادی در بخش کوانتومی، هوش مصنوعی و سیستم های تسلیحاتی پیشرفته انجام می دهد. به این ترتیب، مک کال بر اهمیت تلاش شرکت‌های آمریکایی برای حفاظت از مالکیت معنوی خود تأکید کرد. مک کال گفت: "ما باید صادرات فناوری خود را به چین متوقف کنیم که آنها نتوانند چیزهایی مانند موشک های مافوق صوت را تولید کنند یا در بالون جاسوسی قطعات ساخت آمریکا قرار دهند."

علیرغم نگرانی‌های امنیت ملی، مک کال خاطرنشان کرد که ایالات متحده می‌تواند با بازار گسترده چین همکاری کند تا زمانی که این کشور زنجیره‌های تامین حیاتی را که دو کشور را درک کند.
یکی از این زنجیره های تامین حیاتی شامل پردازنده ها است. مک کال برای اولین بار قانون تراشه را در آمریکا در سال 2020 معرفی کرد و در آگوست 2022 به تصویب رسید. این قانون 280 میلیارد دلار بودجه جدید برای تقویت تولید داخلی و تحقیقات برای پردازنده ها در داخل کشور فراهم می کند. مک کال گفت که این قانون بخشی از یک تلاش گسترده تر برای خروج اتکا به پردازنده ها از تایوان و کره جنوبی است. در واقع، TSMC، بزرگترین تولید کننده پردازنده های جهان، در جزیره تایوان واقع شده است.

با این حال، یکی از چالش‌های ایالات متحده در جدا کردن خود از چین در اتکا به پردازنده ها این است که جمهوری خلق چین (PRC) 80 درصد بازار جهانی منابع اولیه را در اختیار دارد که در تولید پردازنده ها بسیار مهم است.

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط