پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 04:57

کد خبر 50477

سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 13:30:00


مجوز استاندارد خودروهای وارداتی فیات صادر شد


آخرین خودرو/ بر اساس اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار «آخرین خودرو» قرار گرفته است، مجوز استاندارد خودروهای وارداتی فیات توسط سازمان ملی استاندارد صادر شده و در اختیار شرکت پارسیان موتور مانلی قرار گرفته است.
شرکت پارسیان موتور مانلی اواخر سال گذشته اولین محموله وارداتی خودروهای فیات را به گمرک ایران آورد و توانست تا نمونه های اولیه فیات 500 را ترخیص کند. این شرکت خصوصی برنامه دارد تا پس از اخذ مجوزهای کامل، محصولاتی مانند فیات 500 و تیپو را در فاز اول به بازار عرضه کند و سپس سایر محصولات فیات را در نسخه های بنزینی و هیبریدی به بازار ایران بیاورد. در گام های بعدی پارسیان موتور در مسیر واردات خودرو، قرار است تا کراس اوورهای فیات هم در بازار ایران حضور داشته باشند. 
پیش از این به دلیل چالش های سازمان ملی استاندارد، بسیاری از خودروهای وارداتی مجوزهای خود را به صورت کامل دریافت نکرده بودند و اخذ مجوز از این مجموعه برای شرکت های واردکننده به یک چالش اساسی تبدیل شده بود. اما با اعلام مصوبه جدید در خصوص تسهیل فرایند حضور خودروهای وارداتی در بازار ایران، دیگر سازمان ملی رقابت سخت گیری های قبل را برای خودروهای اروپایی و آسیایی 2023 ندارد و در گام نخست، مجوز استاندارد خودروهای فیات را به پارسیان موتور مانلی داده است. برای همین می توان گفت که محصولات سدان، هاچ بک و کراس اوور فیات یک قدم به حضور در جاده های کشور نزدیک شده اند.
فیات 500، تیپو، 500 ایکس و پالس جز محصولاتی از این نشان ایتالیایی هستند که بزودی توسط پارسیان موتور به مشتریان ایرانی فروخته می شوند. در حال حاضر هم این شرکت خصوصی ایرانی متولی مونتاژ محدود و عرضه فیات دوکاتو در بازار ایران بوده و در چند سال گذشته تعداد قابل توجهی از این ون اروپایی را به جاده های کشور فرستاده است.
نویسنده : حسین دلاور

آخرین خودرو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : - -


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط