چهارشنبه 11 مهر 1403 - 06:05

کد خبر 505834

دوشنبه 14 خرداد 1403 - 12:20:54


منتظر نسخه فسقلی کارت‌های گرافیک قدرتمند RTX 40 انویدیا باشید!


شهر سخت افزار/ انویدیا در آستانه رویداد کامپیوتکس 2024 استاندارد جدیدی را برای ابعاد کارت‌های گرافیک خودش تعیین کرده است. برنامه‌ جدید انویدیا با نام SFF-Ready Enthusiast GeForce Card شناخته می‌شود و اطلاعات جالبی را در اختیار گیمرهای علاقه‌مند به ساخت سیستم‌های کوچک با کارت‌های گرافیک سری RTX 40 ارائه می‌دهد. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

در استاندارد جدید انویدیا شرکت‌های مختلفی ازجمله سازندگان مادربرد، تولیدکنندگان کیس، پاور و سایر قسمت‌ها برای تأمین استانداردهای مشخص همکاری می‌کنند. انویدیا فهرستی از کارت‌های با فرم فکتور کوچک (SFF) را به‌همراه کیس‌های سازگار ارائه داده است.



استاندارد یکسان برای ابعاد کارت‌های گرافیک انویدیا
این کارت‌ها شامل سری 40 مانند RTX 4070 و RTX 4070 Ti و RTX 4070 SUPER و RTX 4080 SUPER می‌شوند که حداکثر باید ضخامت ۵۰ میلی‌متر یا ۲.۵ اسلات و طول ۳۰۴ میلی‌متر و عرض ۱۵۱ میلی‌متر داشته باشند.

در گزارش videocardz آمده این کارت‌های گرافیک کوچک انویدیا را می‌توان در کیس‌های کوچک استفاده کرد و گیمرها قادر خواهند بود بر اساس دستورالعمل انویدیا که به تازگی منتشر شده، کارت گرافیک متناسب با سیستم خود را انتخاب کنند.

بر اساس اعلام انویدیا، دستورالعملی به تولیدکنندگان ارائه شده است تا این کارت‌های فسقلی را طبق آن‌ها طراحی کنند. البته در لیستی که انویدیا منتشر کرده فقط مدل‌های RTX 4070 و جدیدتر دیده می‌شود و خبری از مدل‌های قدیمی نیست.

همانطور که پیش از این گفته شد، انویدیا برای اکوسیستم کارت گرافیک SFF-Ready Enthusiast ابعاد ۳۰۴ در ۱۵۱ در ۵۰ میلی‌متر را پیشنهاد کرده است. در واقع ضخامت این کارت‌ها نباید از ۲.۵ اسلات فراتر بروند تا بتوان از آنها در کامپیوترهای نسبتاً کوچک نیز استفاده کرد.

پارامترهای تعیین‌شده برای کیس‌ها این است که حداقل فضای ۳۱۲ در ۱۵۴.۵ در ۵۰ میلی‌متری را برای یک کارت فراهم کنند. هدف تیم سبز این است که استاندارد مشخص و معینی برای کارت‌های گرافیکش فراهم شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط