پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 19:47

کد خبر 50590

سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 14:35:00


بی سلیقگی سایپا در تولید ساینا S دوگانه سوز


آخرین خودرو/ سایپا تحویل اولین سری ساینا S دوگانه سوز را آغاز کرده است. اما عجیب این است که این خودروی 279 میلیون و 951 هزار تومانی در کارخانه، نه تنها ویژگی های ظاهری مطابق به کاتالوگ اولیه را ندارد، بلکه با بی سلیقگی و سر هم بندی سایپا مواجه شده و نارضایتی برخی خریداران را ایجاد کرده است.
ساینا S دوگانه سوز به پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر و 8 سوپاپ مجهز است که در حالت بنزینی قدرت 82.5 اسب بخار را با گشتاور 127 نیوتن متر تولید می کند و در حال دوگانه سوز 72 اسب بخار و 112 نیوتن متر توان دارد. جعبه دنده این خودرو مانند نسخه های تک سوز بنزینی از نوع 5 سرعته دستی است و امکاناتی مانند فرمان دی کات، دو کیسه هوا، سنسور پارک عقب، تهویه الکتریکی دستی، شیشه ها وآینه های برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و... در آن دیده می شود.
ساینا S تک سوز به عنوان نمونه ارتقا یافته ساینای معمولی از نظر برخی ویژگی های ظاهری بهبود پیدا کرده بود و جزئیاتی مانند کلاستر (جلو آمپر) و ریموت سوییچ آن بهتر از نمونه های معمولی به حساب می آمد. اما سایپا در اقدامی عجیب برای تحویل ساینا S دوگانه سوز از جلو آمپر طرح قدیمی تیبا (خودرویی که تولیدش متوقف شده است) و ریموت سوییچ معمولی استفاده کرده و به نوعی سیاست ارزان سازی را در پیش گرفته است.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل فعلی سایپا، همیشه در صحبت های خود اعلام می کند که توانسته است تولید خودروهای قدیمی را در این گروه خودروسازی بزرگ متوقف کند و از سویی رشد کیفی و مهندسی را در سایپا پدید آورده است. اما با نگاهی به روند تولید و تحویل ساینا S دوگانه سوز، مشخص است که وعده های این مدیرعامل آنچنان تحقق پیدا نکرده و با وجود اینکه به قول او، خودروهای قدیمی چون تیبا از خط تولید خارج شده اند، اما اجزای آن همچنان در محصولات جدید و به اصطلاح ارتقا یافته استفاده می شوند. 
به این ترتیب کارنانه تیموری نشان از آن دارد که او صرفاً وعده های جذابی را به مردم و مسئولان داده و حتی با وجود توقف تولید تیبا به عنوان یک خودروی قدیمی، از اجزای قدیمی این محصول برای تولید نسخه ای جدید از ساینا S استفاده کرده است. 

نویسنده : سامان امانی نژاد

آخرین خودرو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : - -  


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط