چهارشنبه 11 مهر 1403 - 04:00

کد خبر 506352

دوشنبه 14 خرداد 1403 - 22:01:30


هدست واقعیت مجازی PSVR2 سونی بالاخره به PC آمد


شهر سخت افزار/ همانطور که انتظار می‌رفت، سونی امروز رسماً از آداپتور جدید PC برای هدست واقعیت مجازی PSVR2 رونمایی کرد. این آداپتور 60  دلاری، دارندگان هدست PSVR2 سونی را قادر می‌سازد تا از هزاران بازی واقعیت مجازی کامپیوتری در فروشگاه Steam استفاده کنند.

به نظر می‌رسد که سونی بالاخره تصمیم گرفته در میان شلوغی مراسم کامپیوتکس 2024، یکی از محصولات جدید خود را معرفی کند. این محصول کوچک چیزی است که بسیاری از گیمرهای کامپیوتر یا حداقل بگوییم کسانی که به بازی‌های VR علاقه‌مند هستند، منتظر آن بودند.

اگرچه خود دستگاه مثل یک جعبه سیاه کوچک به همراه کابل است، اما همان چیزی را ارائه می‌دهد که بسیاری کاربران انتظار دیدن را داشتند و آن پشتیبانی PC از هدست پلی استیشن VR2 سونی است.

این مبدل کوچک دارای ورودی‌هایی برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن و یک ورودی DisplayPort 1.4 است که به کارت گرافیک کامپیوتر شما متصل می‌شود. همچنین یک پورت USB برای ارتباط با رایانه شخصی و نوعی ورودی برق دارد.



تنها نقطه ضعف احتمالی این آداپتور از نظر اتصالات، این است که با برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ که فقط دارای خروجی نمایشگر HDMI هستند کار نمی‌کند.

سیستم مورد نیاز سونی برای استفاده از هدست PSVR2 روی کامپیوتر در بیشتر سیستم‌های گیمینگ امروزی حاضر است. با این حال، این شرکت برای بهترین عملکرد دستگاه، کارت گرافیک RTX 3060 انویدیا یا AMD Radeon RX 6600XT یا مدل‌های بهتر را توصیه می‌کند.

حداقل نیاز دیگری که ممکن است همه در سیستم‌های دسکتاپ خود نداشته باشند، پشتیبانی از بلوتوث 4.0 یا جدیدتر است، اما این مشکل به راحتی با یک دانگل USB ارزان قیمت قابل حل خواهد بود.



سونی جزئیات کامل سخت‌افزاری دستگاه را فاش نکرده است و مشخص نیست به منبع برق اضافی نیاز خواهد بود یا خیر، اما از یکی از دو عکس ارائه‌شده توسط این شرکت مشخص می‌کند که چیزی بیشتر از DisplayPort و کابل‌های USB در آن وجود دارد.

آداپتور اتصال PlayStation VR2 به کامپیوتر همچنین نیاز به نصب برنامه Sony PlayStation VR2 دارد و در حال حاضر به نظر می رسد فقط با پلتفرم Steam VR کار می‌کند. این آداپتور در 7 آگوست (17 مرداد) با قیمت 60 دلار در دسترس خواهد بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط