پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 05:35

کد خبر 50686

سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 15:35:02


کراس اوور KX7 کرمان خودرو به زودی به بازار می آید


آخرین خودرو/گروه صنعتی کرمان خودرو برنامه دارد تا در سال 1402 یک شاسی بلند دو دیفرانسیل را به سبد محصولات خود اضافه کند. این خودرو که KX7 نام دارد، بزودی در این گروه خودروسازی مونتاژ می شود و در حال حاضر حمل قطعات منفصله آن آغاز شده است.
پیش از این گروه صنعتی کرمان خودرو مونتاژ آزمایشی کراس اوور دو دیفرانسیل KX7 را در منطقه تجاری ارگ جدید بم انجام داده بود و حال با رسیدن محموله اصلی قطعات منفصله آن، به صورت رسمی تولید این خودرو آغاز خواهد شد. شاسی بلند KX7 را می توان برادر بزرگتر دیگنیتی دانست که با ابعاد بزرگتر، امکانات رفاهی بیشتر، قابلیت دو دیفرانسیل و ظرفیت سرنشین ۷ نفر به بازار ایران می آید. با توجه به تصاویر موجود از نسخه نهایی KX7 برای تولید در گروه کرمان خودرو، می توان متوجه شد که این کراس اوور AWD در بحث امکانات رفاهی و ایمنی جایگاه خوب و قابل قبولی دارد.

مشخصات فنی KX7
کراس اوور دو دیفرانسیل KX7 به پیشرانه دو لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است و این قوای محرکه 230 اسب بخار را با گشتاور 355 نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده KX7 از نوع 6 سرعته اتوماتیک ساخت DAE است و فناوری هیوندای پاورتک را دارد. این جعبه دنده به صورت هوشمند توان را به چرخ های جلو و عقب می رساند و در صورت نیاز راننده، با ضریب ثابت انتقال قدرت را بین چرخ ها انجام می دهد. 
KX7 طول ۴۹۳۰، عرض ۱۹۳۵ و ارتفاع ۱۷۶۵ میلی متر را دارد و فاصله محوری آن ۲۸۱۰ میلی متر اعلام شده است. سایر رینگ این کراس اوور دو دیفرانسیل ۲۰ اینچی است و تایرهایی با ابعاد ۲۴۵/۵۰ بر روی آن نصب می شود.
امکانات رفاهی KX7

خودروی دو دیفرانسیل KX7 در کنار قابلیت حرکتی بالاتر نسبت به رقبای تک دیفرانسیل، امکانات ایمنی خوبی را هم به مشتریان ارائه می دهد. گروه کرمان خودرو این محصول را در فول ترین حالت ویژگی های ایمنی سفارش گذاری کرده اند و برای همین می بینیم که KX7 به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، رادار خطی، رادار نقطه کور، رادار تابلوخوان، رانندگی خودکار سطح ۲.۵، رانندگی بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، نور بالای اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه جلوگیری از واژگونی، اخطار نقاط کور در هنگام پارک کردن، اخطار نقاط کور در هنگام پیاده شدن از خودرو و… مجهز است. این امکانات سبب می شود تا KX7 به عنوان یک خودروی دو دیفرانسیل، قابلیت های نیمه خودران هم به راننده ارائه دهد.

نویسنده : علیرضا پاداش

آخرین خودرو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : - -  


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط